דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שהאהבה לא תתקרר…

שהאהבה לא תתקרר…

הקדמת ספר הזוהר, מאמר "שתי נקודות", סעיף קכ"א: "ע"כ נקראים כוחות הפירוד מנעולים, כי סותמים את שערי ההתקרבות, ומרחיקים אותנו מה'.

אבל אם אנחנו מתגברים עליהם, שלא ישפיעו עלינו, לצנן אהבתו מליבנו, הנה אז נהפכים המנעולים ונעשים פתחים, והחושך נהפך לאור, והמר למתוק".

שאלה: מה זאת אומרת "לצנן אהבתו מליבנו"?

תשובתי: אם האדם מלכתחילה מכין את עצמו לרכוש אהבה לבורא, כלומר שתכונת ההשפעה תהפוך לאהובה ורצויה בעיניו והוא ירגיש בה שׂכר גדול על כל היגיעה שהשקיע, זה אומר שהוא מכין את עצמו לפעולות הנכונות. בזכות ההכנה הנכונה, כל ההפרעות, שמגיעות כביכול לצנן אותו, לדחות אותו מהאהבה לבורא, מההתקרבות לתכונת ההשפעה, נראות בעיניו כעזרה. דווקא כשהוא מתגבר עליהן, הוא נהיה חזק יותר, מבין יותר, מרגיש יותר, ומתעלֶה אל תכונת ההשפעה.

למשל, אם אני רוצה להיות חזק יותר פיזית, כל העיסוקים שלי בהרמת משקולות, בקפיצות ובריצות, הם עבורי אימונים שבעזרתם אהיה חזק יותר. לכן הכול תלוי בהכנה. אך אם אינני רוצה להיות חזק, אם זה אינו מדאיג אותי, כל מכשול שנעמד בדרך שולל ממני את הרצון להתקדם, אני עוקף אותו מהצד וכלל אינני שׂמח לקראתו. האם אני רואה בכל ההפרעות האלה עזרה שנשלחה אליי מלמעלה כדי לגדל ולהעלות אותי לדרגת הבורא? – זה תלוי בהשתוקקות שלי, בהכנה שלי, בתמיכה מהסביבה. רק כך אנחנו יכולים להתקדם.

הכול תלוי בהכנה. לפני שאני פותח את הספר, מגיע לקבוצה, ניגש ללימוד, מתחיל לחשוב על משהו, אני חייב לשאול את עצמי: "בשביל מה? על מה עליי לחשוב?" אני צריך לחשוב רק כיצד לבצע חישוב בהתאם לבדיקה של "אמת/שקר", ולא לפי ההרגשות של "מר/מתוק". ואז אני מייד משתדל לבנות את הבירורים שלי על בסיס של "אמת/שקר". ואם כך, לפחות אני יודע שאינני נמצא בזה אך אני רוצה את זה, וכן הלאה. אך בכל זאת אני מברר את האמת: מי אני עכשיו, מה קורה איתי, מה מתרחש בתוכי. זה הכרחי! וכאן הכול תלוי בהכנת הסביבה. גרעין אינו יכול לצמוח אם הסביבה לא תספק לו את כל הדרוש לצמיחתו. אחרת הוא פשוט יתייבש. חייבת להיות סביבה שמעוררת את האדם ועובדת עליו.

תאר לעצמך שאתה נמצא בסביבה שבה כולם שואפים להיות חזקים פיזית. אתה לומד מהם ומשתתף איתם בכל האימונים. הם קופצים, מרימים משקולות מהבוקר עד הערב! מדוע? – מפני שזוהי מטרתם. ואתה מתחיל לעשות את אותו הדבר, בין אם תרצה בכך ובין אם לא, מפני שאתה מקבל מהם את חשיבות המטרה. בכל מכשול, בכל משקולת שאתה צריך להרים, בכל התרגילים אתה רואה את ההזדמנות שניתנה לך לגדול. וזה הכול. אין אפשרות אחרת.

מתוך שיעור על הקדמת ספר הזוהר, 25.01.2011

ידיעות קודמות בנושא:
וייפתחו היכלות החכמה…
תבקשו וזה יתגשם!
לצוף מעל ההפרעות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest