דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ירידה לפי התוכנית, עלייה לפי הרצון

ירידה לפי התוכנית, עלייה לפי הרצון

כתבי הרב"ש, שלבי הסולם, מאמר "מהו, שהברכה אינה שורה בדבר שנמנה, בעבודה": "וזה על דרך משל. איש אחד נתן להוציא את הכתמים שישנו על המעיל שלו. ואומר לבעל המכבסה, "אני סופר לך את המניין של התיקונים, מה שאתה צריך לתקן, בכדי שאני אדע כמה לשלם לך".

אנחנו נמצאים במצב המושלם, ואותו עלינו לגלות. כל השלבים שאנחנו עוברים הם שלבי גילוי המצב שכבר קיים, אך לא עבורנו. הוא מתגלה לנו בהדרגה. הכול תלוי במקבל, עד לאיזו דרגה הוא מכין את עצמו, מזרז את עצמו. כמו כן, זה תלוי במידה שבה הסביבה מוכנה לעזור לו ולתמוך בו, וגם זה תלוי רק באדם עצמו. הבורא מביא את האדם לסביבה הנכונה ואומר לו: "קח לך". עכשיו זה תלוי רק באדם עצמו, האם הוא ייקח את מה שהוצע לו, וכיצד ייקח את זה. לכן, גם "ספירת התיקונים" היא לגמרי בידיים שלנו. הכול תלויי ביחס שלנו: עלינו להסכים עם שלבי הדרך, שכל אחד מהם הוא חיוני.

מלמעלה, מעולם אין-סוף, יורד למטה שפע של כלים ואורות בתהליך השתלשלות העולמות, הפרצופים והספירות. בתהליך ההכנה מתרחשת השבירה וקורות כל מיני התפתחויות נוספות. בסיום ההכנה הזאת, עלינו לעלות באותה הדרך, ממטה למעלה, לעבור את אותם השלבים, לממש את אותם הרשימות, בהקדם החיסרון שלנו. זה כל ההבדל.

הבורא שבר את התמונה הכללית לחלקים, ועכשיו בין כל החלקים האלה אנחנו צריכים למצוא רצונות, השתוקקויות, מטרות, לקבוע נכון את סדר העדיפויות. אנחנו כביכול מרכיבים לגו שלכל חלק בו יש צורה שונה, צבע שונה ותכונה שונה, והחלקים מתחברים זה לזה באופן שונה.

אנחנו יכולים לבנות את הרצון אך ורק בעזרת הסביבה. בינתיים איננו מרגישים כל כך את התלות שלנו בזה, מאחר ואיננו מרגישים כיצד אנחנו מתקדמים קדימה, איננו יכולים לחשב את קצב ההתקדמות, לספור את המדרגות, למדוד את מהירות התנועה. ולכן איננו מתאמצים לחפש שיטות להאיץ את ההתפתחות שלנו. בכל מצב, אנחנו פסיביים: "אם אני כבר כאן, אז אמתין, עד שזה יעבור". וזה עובר, בזכות כל מיני פעולות, על אף שהן אינן מכוונות ממש להתפתחות. מובן שכך התהליך מתקדם מאוד לאט ודורש המון פעולות נוספות.

אך כשאנחנו מגיעים לבדיקה הנכונה, אנחנו מגלים שכל מצב הוא הכרחי ואסור להתעלם מאף אחד מהמצבים. הכול לטובה, הכול מגלה את האמת, אך האנרגיה, הרצון והדחף – תלויים בנו.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 25.01.2011

ידיעות קודמות בנושא:
נשמה: לא מה שחשבתם
דחף נצחי
גישה אישית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest