לחזור להכרה

שאלה: מהו תפקידה של הסביבה בעבודה שלנו כנגד הטבע שלנו?

תשובתי: הסביבה מחזקת את האדם, יוצרת עבורו מקום שבו הוא יכול להביע את עצמו, לבצע פעולות חיוניות, לקבל תמיכה, אור מקיף, התפעלויות בדרך. הסביבה זה הכול. אף אחד אינו מקבל דבר ישירות מהבורא. אנחנו מחוברים זה לזה בתוך מערכת אחת, כל אחד במקומו, בדומה לתאים בגוף, וכל תא מקבל הזנה מהגוף הכללי הזה. והחיים שזורמים בו הם אותו הכוח הכללי של ההשפעה, הבורא.

ניקח לדוגמה את הגוף שלנו. קיימות בו שלוש דרגות של התפתחות: דומם, צומח וחי. כשהם מתפקדים נכון, הם מולידים חיים חדשים, שעולים על הקיום הבסיסי שלהם: רצונות, מחשבות, תשוקות, השׂגות, הבנה. הגוף חי, ובזכות זה מופיעה בו הכרת החיים. בעיקרון, הגוף ממשיך לעבוד גם כשאני מאבד הכרה. אך אז כבר אינני אדם במלוא מובן המילה, כי אני מנותק מחיי האדם.

אם כך, הגוף הכללי המשותף שלנו מתפקד כפי שהוא. הוא שלם, אך הפעולה ההדדית של החלקים שלו מתבצעת רק בדרגות הדומם, הצומח והחי. זהו העולם שלנו. ואילו דרגת האדם, דרגת ההידמות לבורא, חסרה. כרגע היא נסתרת מאיתנו, ועלינו לגלות אותה. אנחנו מגלים אותה רק כשאנחנו בעצמנו גורמים לגוף שלנו ליצור קשר עם אותה ההשפעה, אותו האור, אותה ההכרה שנקראת "הבורא". אנחנו צריכים להפעיל את כל התאים שלנו כפי שהם, אך לא סתם כך, אלא להוסיף אליהם את הכוונה, בשביל מה לחיות.

אם אנחנו מוסיפים כוונה לחיים שבהם אנחנו חיים עכשיו, אנחנו יוצאים למדרגת האדם. ואז, בזכות ההכנה הזאת, בזכות הרצון הזה, בזכות הכוונה הזאת שהוספנו, הבורא מתגלה. הוא מתגלה ברצון של האדם שבנו. והאדם שבנו מתגלה רק בתנאי שאנחנו מתאחדים בינינו, ובתנאי שאנחנו מבינים לשֵם מה אנחנו עושים את זה, למען הבורא. אנחנו רוצים לגלות אותו, והוא רוצה למלא אותנו בהשפעה.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 24.01.2011

ידיעות קודמות בנושא:
כיצד להפעיל את הגנרטור של התיקונים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest