דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / התחתית הכפולה של האינטרנט

התחתית הכפולה של האינטרנט

laitman_2008-04-25_3541_w-70.jpg

שאלה: אמרת שהרע מתגלה ביחסים בין החברים. אך אם האדם לומד לבד, דרך האינטרנט, ואין לו שום עבודה משותפת עם האחרים, אז כיצד הוא מגלה את הרע?

תשובתי: אני רואה שאנשים נכנסים לפייסבוק ולרשתות חברתיות אחרות, ופשוט חיים בתוך הרשתות האלה. שָם רותחות התשוקות, בוערת האהבה, אנשים אפילו מתחתנים icon_smile.gif. יחד עם זה, הרשת הזאת מלאה בשקרים וכל מיני זבל ולכלוך, צריך לכבד אותה. פעם עברתי עם הרב"ש ליד מגרש כדורגל, והוא אמר: "יש לכבד את המקום הזה, הוא מביא שׂמחה לבני האדם!". אותו הדבר גם האינטרנט. עם כל הזבל שקיים בו, הוא מחבר בין בני האדם. הוא מעורר ומגרה אותם, מחייב אותם לשפוך מתוכם את כל הרע שנסתר עמוק בפנים, הקנאה, השׂנאה, התשוקות, תשוקת השליטה, השקר, מה רק לא נמצא שם… אך בזכות זה אנחנו מיישׂמים המון רשימות (גֵנים של מידע).

כל האנושות נמצאת שָם, וכולם משקרים ללא לאות, רוצים לרמות, להערים זה על זה, מתווכחים. אתם יודעים איזו עבודה זו עם האגואיזם?! באיזה שׂדה היית יכול להפגיש אותם זה עם זה?… באיזה מקום?… ואילו כך, בעזרת הקשר הווירטואלי, בני האדם מיישׂמים (מעבדים) את הרשימות שלהם, ובהכרת הטבע של האגואיזם שלהם, מתקדמים קדימה. אז מדוע אנחנו, הרוצים לגלות את הבורא/תכונת ההשפעה, לא יכולים ליישׂם בצורה נכונה את הרשימות הרוחניות שלנו גם כן דרך הקשר הווירטואלי? אני בטוח שכל האינטרנט התפתח רק לשֵם כך. הגיע הזמן להאצה בסוף הדרך, והנה כמו בכל דבר, אנשים מתוך נחיצותם, המציאו קשר כזה.

לכן אנחנו צריכים לארגן בינינו כזו רשת סוציאלית, כדי שכל אחד מהחברים שלנו, מבלי כל קשר אם הוא נמצא בקבוצה פיזית או לא, ירגיש את כולם קרובים אליו ויהיה מקושר באופן קבוע עימנו על ידי הרעיון המשותף, המטרה, המאמצים המשותפים, העבודה, הלימוד וההתחברות והקשר ההדדי.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "תכונתה של חכמת הקבלה בכללה", 20.01.2011

ידיעות קודמות בנושא:
עשֵׂה לך מורה וקבוצה!
אל תפספסו את ההזדמנות!
עולם של הזדמנויות שוות

One comment

  1. שלום רב,
    שמי גיא משולם, חבר בכלי העולמי, ואני מבקש להפגש עם הרב לגבי פרויקט הפצה עולמי, הבנוי על עקרונות התורה והקבלה, ויתרונותיו הם: הפצה, הכרת הרע, חיבור, שיתוף והקניה של ה"עולם החיצוני" לתוך ה"עולם הפנימי", דצח"מ עד "אדם" משולב שנגלה, השתוות צורה ומסך, מצבי יום ולילה, ועוד אינסוף אפשרויות.
    הענין חשוב ביותר לעתיד של כולנו.
    מצפה לתשובה,
    תודה,
    גיא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest