דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בין האהבה והשנאה

בין האהבה והשנאה

laitman_2010-02-02_3884-70.jpg

שאלה: מה זאת אומרת לממש רשימות בתוך הקבוצה?

תשובתי: אין מימוש אחר לרשימו פרטי של אדם מלבד התכללותו בקבוצה עד למצב של שלמות מוחלטת. כך מתממש הרשימו. אין מקום אחר ומימוש אחר. יחד עם כל הרצונות שמתגלים בך, יחד עם כל התכונות והנתונים שלך, עליך להגיע לקבוצה, ועד שלא תראה אותה בתנאים הללו כמושלמת, לא ייחשב שמימשת את הרשימו. ברגע שאתה רואה את כל החברים מושלמים, מחוברים, קשורים, אוהבים (בהתאם למדרגה שלך), זה סימן שסיימת לעבד את הרשימו הנתון, ומימשת אותו במלואו. מייד מתגלה לך המדרגה החדשה: שוב שנאה, קנאה, תאווה, כבוד. ושוב עליך להביא את המצב הנוכחי לשלמות. רק בצורה כזאת אתה יכול לממש את הרשימות שלך ולהגיע למצב השלם, שבו לא נשארות עוד רשימות שעליך לתקן לאהבה לזולת, לחיבור נצחי ושלם.

כמובן שבכל מדרגה גבוהה יותר, צפויות שנאה ודחייה חזקות יותר, חשבונות שלא ניתן להשתחרר מהם. זרם בלתי פוסק של שנאה וחשבונות אגואיסטיים סוחף אותך, ואתה רק חושב כיצד לשקר, לגזול מהאחר ולהתנשא מעליו. אתה חושב על כך כל רגע, הראש פשוט מתפוצץ, ואם אתה רוצה לממש זאת בצורה כלשהי, אתה גם שובר את הלב.

ואז אתה מבין שאפשר לעבוד רק בקבוצה. מעבירים את האדם דרך מצבים כאלו, כדי שיראה שכל הבעיות מרוכזות דווקא כאן. וכך עד גמר התיקון, החשבונות הללו לא יניחו לך. זה נראה כאיזו שטות שאתה עושה, ואתה חושב שכבר גמרת עם זה, אך כעבור רגע שוב מתגלה כאילו אותו הדבר! וכך שוב ושוב, בלי סוף! נותר רק להתאזר בסבלנות ולחזור על אותו הדבר עד אין סוף… עד שבסוף תתרחש הפריצה.

הרב"ש סיפר שהרופא אסר עליו לשתות וויסקי, אך הוא היה טובל פרוסת עוגה בתוך הוויסקי וכך לאט לאט היה אוכל את העוגה. כביכול הוא אוכל עוגה, ובו בזמן הוויסקי בכוס היה נגמר… כך גם אנחנו, איננו מסוגלים לקבל אור חכמה, אלא רק לספוג אותו לתוך הרצון שלנו טיפה אחר טיפה, ולאחר מספר רב של פעולות לספוג את כולו. כיצד פועל המחשב? – הוא אינו מבין דבר חוץ מ-"0" ו-"1". כל היתר נעשה על ידי ריבוי הפעולות. כך בנוי הטבע כולו, פיזיקת הקוואנטים, הכימיה וכל יתר המדעים. לא קיים דבר מלבד "מינוס", "פלוס" ומספר רב של פעולות. כל החכמה היא בריבוי הפעולות. לא משנה באיזו נוסחה הפעולה מתוארת, תמיד אפשר לדמות אותה כ"מינוס" ו"פלוס", חיבור ופירוד.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "תכונתה של חכמת הנסתר בכללה", 20.01.2011

ידיעות קודמות בנושא:
מוכן לקראת המבול?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest