דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הבחירה במאמץ גדול יותר

הבחירה במאמץ גדול יותר

מתוך שיעור מס' 2 במרכז "קבלה לעם" – מוסקבה

בעל הסולם, שמעתי, מאמר קפ"ז, "להכריע ביגיעה": "וכדי להכריע בדבר, הוא מכריע בדבר המוסיף יגיעה".

הצמחים ובעלי החיים שמתפתחים לא בעזרת המאמץ שלהם, רואים לפניהם את התמונה הקבועה מראש. אנחנו בעזרת ספרים, מורה וקבוצה צריכים בעצמנו לבנות את המצב הבא על ידי תיאורו בתוך הקבוצה. מהו המצב? מהם היחסים שצריכים להיות בינינו? אז כל אחד מאיתנו ישתוקק יותר להידמות ליחסים האלה, ואנחנו תמיד נבנה מתוכנו, בתוכנו, ומחוץ לנו את הבורא. בעצמנו. עלינו לברוא אותו בעצמנו, בעצמנו לתארו, בעצמנו להרכיבו, לחבר בעצמנו את הצורה העתידית הזו. לכן אנחנו נקראים דומים לבורא. כפי שהוא ברא אותנו, כך אנו בוראים אותו.

נאמר בספר הזוהר שאנחנו "עושים" את הבורא. חיפוש מתמיד אחר הבורא, היא עבודת האדם שמבוססת על הקבוצה. לכן הבורא שבר את הנברא לחלקים רבים, על מנת לאפשר לנו לבנות אותו. כיוון שהמצב האידיאלי שלנו זה הבורא. יש לנו אפשרות לעבוד, להשקיע מאמץ ולבנות כל פעם את עצמנו במצב יותר מושלם, בהשפעה, בחיבור, למרות האגו שלנו, לעצב מצב חדש. אנחנו מעצבים בו בזמן את עצמנו ואותו – בחיבור בין מצבנו היום והמצב הרצוי הבא. זוהי העבודה הרוחנית לגילוי הבורא. אנו בעצמנו "מציירים", מגלים וחוקרים אותו, מהו המצב האידיאלי שנקרא הבורא? בחיפושנו אנחנו מגיעים דווקא לאידיאל הזה, כשתכונת ההשפעה ותכונת הקבלה מתגלות לחלוטין. הן משלימות באופן הדדי אחת את השנייה, בשום פנים ואופן הן אינן מתבטלות ואינן מאבדות מערכן. בצורה כזו נוצרת תמונה מושלמת בשם "עולם אין סוף", מצב לא מוגבל של הבריאה כולה.

בעל הסולם אומר שבחירה בהתקדמות היא תמיד במאמץ יותר גדול. עלינו לזהות באופן בולט וברור את שתי התכונות ההפוכות מהן בנוי הטבע כולו: תכונת הקבלה ותכונת ההשפעה, ולנסות לשלב ביניהן. שילוב הדדי זה, השתתפותן המקסימלית של התכונות הללו, ייתן לנו את התמונה הבאה, את המדרגה הבאה. הן משתלבות בקו האמצעי באמצעות המסך.

כל מדרגה הבאה שאנחנו בונים, נקראת "הופעת הבורא". כשאנחנו בונים אותה, אנחנו כבר מגלים חסרונות חדשים, אי התאמות חדשות, שוב מופיעה הנטייה לצד שמאל, קו שמאל של הרצונות האגואיסטיים שמפרים את החיבור, את השלמות, את התמונה המלאה. ושוב עלינו לבנות את הסביבה שתעזור לנו לקבוע איזון בין קו ימין לקו שמאל, לבנות מהם קו אמצעי שמשלב את שני כוחות הטבע הללו. הבחירה היא תמיד בשימוש מקסימלי בהן, במאמץ יותר גדול.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם מספר "שמעתי", 17.01.2011

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest