דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תתפעל ותחזיק מעמד!

תתפעל ותחזיק מעמד!

laitman_2010-02-02_3930-70.jpg

שאלה: נאמר כי "כלל ופרט שווים". האם זה אומר שניתן לעבור את עשר המכות גם בצורה אישית וגם בקבוצה, או שזה רק תהליך אישי פנימי?

תשובתי: כן ולא! ככלל, כל המקובלים, ואני יודע זאת מניסיוני האישי, עוברים את זה באופן אישי. האדם מרגיש כזאת אכזבה מהאגואיזם שלו, שגורמת לו להתנתק ממנו ולא להיות מסוגל להמשיך להשתמש בו.

אין ספק שבקבוצה זה עובר הרבה יותר בקלות. יחד עם זאת, הקבוצה אינה צריכה לדעת על כך. זו יכולה להיות קבוצה קטנה בכמות החברים ולא מתקדמת במיוחד, אך האווירה הכללית שלה, הכיוון שלה למטרה וההשתוקקות שבקרב חבריה עוזרים לאדם ואינם נותנים לו לברוח מהתהליך הזה. מה שחשוב הוא שהאדם יוכל להחזיק את עצמו בזמן המכה וכך לעבור אותה בשלום.

אך אפילו אם הוא אומר לעצמו: "זהו, אני לא רוצה יותר! אני רוצה לחיות רק למען ההשפעה!", הוא בכל זאת שוקע בהדרגה ברצון האגואיסטי, שוב מגיעות אליו אותן המחשבות, הקביעה והבירור הפנימיים, והוא רואה שברמה הפנימית יותר הוא עדיין נמצא ברצון לקבל, שָם הוא עדיין לא החליט סופית שהוא רוצה להתעלות.

עשׂר המכות לא סתם שונות באיכותן, זה לא העניין. הן שונות בעומקן, הן הופכות להיות יותר ויותר עמוקות. לכן אפילו אם האדם החליט בפעם הקודמת שיותר הוא לא ישתמש ברצונות האגואיסטיים, עכשיו הוא רואה שמעל לרצון הזה הוא עדיין לא עבד, עדיין לא הבין והרגיש לעומק שלא ניתן להשתמש בו, שאינו מסכים עם האגואיזם שלו.

אם יש לאדם סביבה חזקה ונכונה, הוא עובר את המצבים האלה בהתפעלות. הוא מבין שהוא חווה מכה שתעזור לו להתנתק מהאגואיזם ולהתנקות. אינני חושב שהתלמיד יכול לעבור את זה ללא תמיכת המורה והקבוצה. המכות עצמן הן קונקרטיות מאוד וצריך לעבור אותן בצורה מהירה וחדה. הכול תלוי בהתארגנות ובהתלכדות שלנו, בקשר בינינו ובמוכנות שלנו להתאכזב מהאגואיזם שלנו, מהטבע שלנו.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "פרשת השבוע", 06.01.2011

ידיעות קודמות בנושא:
עשר המכות – לא מה שחשבתם
המכה הראשונה של פרעה
הפרעה שלי הוא שסובל

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest