דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ספירה שנוצרה על ידי נקודות

ספירה שנוצרה על ידי נקודות

laitman_2010-03-10_5442-70.jpg

שאלה: מדוע מושׂגים כמו איחוד וערבות מצטיירים כשטחיים, חסרי נפח?

תשובתי: זה לא נכון. הערבות והאיחוד הם תיקונים בתוך המערכת שמחברים אותנו. בתוכם קיימים פרצופים וספירות, עולמות ואורות, אך איננו רואים אותם. למשל, מה זה איחוד? אנחנו מנוגדים, דוחים, שׂונאים זה את זה, צריכים להתעלות מעל לרצון שלנו ולהתאחד בהשתוות, בכך שדוחים את ההבדלים. בכל אחד מאיתנו קיימת נקודה המסוגלת להתאחד עם האחרות. בנקודות האלה אנחנו מתחברים, בכך שמשתדלים להגדיל אותם כמותית ואיכותית.

בתהליך הזה אנחנו מבטלים את עצמנו, ומעל לביטול מגלים את החיבור והערבות. אנחנו רוצים שבין הנקודות האלה ייווצר חלל. על חשבון מה? – על חשבון הצטרפות העביות אליהם, שָם צריך להיות משהו מפרעה. רצונות מדָרגות הדומם, הצומח והחי משויכים לסוג של נחיצות, ועם שאר הרצונות עובדים כשמתחברים עם הנקודות. הרצונות האלה המחוברים עם הנקודות מעבירים להם עביות, ובכך יוצרים מקום שבו מתרחש הגילוי.

אחר כך הרצונות, המנוגדים לאיחוד, גדלים, ובין הנקודות נוצרים חיכוכים וויכוחים. אחידים אינם רוצים להיות יחד, אחרים מנסים לשלוט. עם הרצונות האלה אנחנו צריכים לעבוד: בתחילה לצמצם אותם, ואחר כך לחבר לנקודות. אז מתחילה העבודה בג' קווים. כך שמגבירים באופן קבוע את האיחוד, אנחנו יחד בונים מקום שבו מתגלים מערכת העולמות והבורא. יוצא, שהמושׂגים ערבות ואיחוד לא רק שהם לא בעלי נפח, אלא בהם כלולה כל המציאות, כולל העולם הזה.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות", 10.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
תנו לי את הרצונות שלכם!
ליד הר סיני
פתח בקיר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest