דף הבית / אהבה / שלב ההרכבה

שלב ההרכבה

המטרה שלנו היא לחזור אל הבורא. הכול כבר "מוכן לסעודה", אך תחילה אנחנו צריכים לבדוק ולבחון את הדרך שלנו, כדי למצוא את כל האמצעים הקיימים ולהבין כיצד להשתמש בהם בצורה נכונה. מובן מאליו שאין שום דבר חדש לא בנו, לא באמצעים שהוכנו עבורנו בדרך, לא בתהליכים והתופעות שנעבור בזמן העלייה ולא בתוצאות עצמן. העבודה שלנו היא בסך הכול בדיקה, גילוי האמצעים וההרכבה הנכונה. כאילו שנתנו לנו מנגנון שבור ואנחנו צריכים להבין מהו מהווה בפני עצמו במצבו המתוקן ובאיזה סדר צריך להרכיב את החלקים שלו.

את השׂכל לצורך זה אנחנו גם כן מקבלים מהבורא. בתוכנו לא יכול לצמוח ולהיווצר משהו חדש. נאמר: "אין חדש תחת השמש". את כל המידע אנחנו מקבלים מלמעלה, ובנו תלוי רק דבר אחד: לרצות ליישׂם את תהליך התיקון, כלומר את ההרכבה של כל האלמנטים של הבריאה. שום דבר לא נברא במקרה, שום דבר לא נועד להזיק, לכל דבר יש מקום משלו. הבעיה היא רק לחבר ולהרכיב את כל האלמנטים להרמוניה יחידה ומושלמת, ואת זה עלינו ללמוד.

ואז אנחנו רוכשים משהו חדש, ידע, השׂגה, שלמות, יחס האופייני לטוב והמיטיב, האהבה שמתגלה לנו מהבורא, דאגתו. בסופו של דבר, אנחנו תופסים ומשׂיגים את ההשׂגה שלנו, את הגילוי. וכל השלבים בדרך להשׂגה נקראים שלבי גילוי ההשגחה העליונה, יחס הבורא אלינו.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 13.01.2011

ידיעות קודמות בנושא:
בלחיצה אחת קטנה
אין חדש תחת השמש…

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest