דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ללמוד לחיות ללא שקר

ללמוד לחיות ללא שקר

שאלה: אנחנו לומדים שתהליך התיקון הוא פנימי, וצריך להפרידו מהעולם החיצוני. אך מהצד השני, אנחנו חיים במציאות יחידה, ואני מרגיש כיצד חכמת הקבלה משפיעה על חיי היום יום שלי. במקצוע שלי כעורך דין, אני נאלץ להעמיד פנים ולהערים על בני האדם. אני מרגיש שאינני יכול לרמות אותם יותר! מה לעשות?

תשובתי: מה כבר ניתן לעשות כאן?! אם אני חלק ממאפיה שממשיכה לגנוב, אז כיצד אני יכול להישאר בה אם אינני מסוגל יותר לשקר?

קיימים הרבה מקצועות מסוג זה. אם אתה נמצא במערכת של החברה האגואיסטית, אז היא פועלת לפי חוקים אלו. לכן המקובלים בדרך כלל בחרו לעצמם כאלה מקצועות פשוטים ואפילו לא העלו בדעתם לעלות למשׂרות ותפקידים גבוהים.

אני מבין אילו קשיים מופיעים, אם לאדם כבר קיים כזה מקצוע וקשה לו לשנות את רמת חייו. אך צריך להשתדל לארגן את זה כך, כדי להיות פחות או יותר בגבולות של צדק, אפילו לא רוחני, אלא צדק אנושי פשוט, כדי שלא תאלץ לשקר, לגנוב ולגרום נזק לאנשים, כי אתה תרגיש שכבר אינך מסוגל לכך.

התקדמות רוחנית משנה באופן כזה את האדם, הוא אינו מסוגל לסבול שקר במימדים כאלה. זוהי בעיה בהרבה מקצועות הקשורים ביחסים בין בני האדם. למרות שחכמת הקבלה מכוונת רק לתיקון הפנימי של האדם, כלפי היחס שלו לחבר בקבוצה. אך גם בעולם החיצוני הוא כבר אינו יכול לפעול בחוסר הגינות. הוא משתנה כולו, כי הרי זוהי אישיות שלמה. הוא אינו יכול לרמות אנשים למטרת רווח עצמי ולגרום להם רע. זוהי תוצאה מהתיקון.

אחרת, בשביל מה לעולם לשנות את עצמו, אם כלפי חוץ הכול נשאר כפי שהיה? אנחנו בסופו של דבר צריכים להגיע לחיים מתוקנים על פני כדור הארץ. וכשמושכים על עצמנו את המאור המחזיר למוטב, אנחנו בכל זאת מתחילים להרגיש זאת, ועוד הרבה יותר חזק. לא נוכל לשקר זה לזה ולגרום לנזק. זה נכון שלאהוב את הזולת, הכוונה לאהוב בו את ההשתוקקות שלו לבורא. אך כשאתה מתחיל להשתנות, אתה אפילו משתנה ביחס כלפי כל העולם. כך האור פועל עלינו.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "חכמת הקבלה והפילוסופיה", 11.01.2011

ידיעות קודמות בנושא:
טיסה בכדור פורח אל החופש!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest