דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לעומק במדרגות האיחוד

לעומק במדרגות האיחוד

laitman_2010-03-10_5442-70.jpg

שאלה: איך ניתן להשׂיג את "הבקשה" מעומק הלב?

תשובתי: התעמקות נקראת שקיעה מהמצב הנוכחי אל מצבים יותר פנימיים/עליונים, בהם הקשר שבינינו מתחזק, עד שנהפך ל"לב אחד". זה נקרא "עומק הלב", כי הרי ברוחניות כל מדרגה יותר פנימית היא מדרגה יותר עליונה.

אם אנחנו בעבודה שלנו משתוקקים להשׂיג את "עומק הלב", אז אנחנו צריכים לגלות שָם איחוד. וזו אינה איזו סתם תוספת רצויה, אלא כלי, תיקון. שום דבר אחר אינו נמצא בשליטתנו, כי הרי המילוי, בהתאם לחוק השתוות הצורה, יתגלה בכלי במידת ההתאמה למילוי. לכן צריך לדאוג רק לאיחוד. והוא תלוי בהסכמה הדדית של הקבוצה, אפילו שהוא נקבע רק לזמן קצר. מאחר וההרגל נעשה טבע שני, אז כדאי להגיע להסכמה כדי שבמשך פרק זמן מסוים כולם יחשבו על האיחוד.

בעולמנו כל תופעה נחלשת ונעלמת עם הזמן, מפני שפועלת בה קטגוריית הזמן. מאחר ועדיין לא השׂגנו כזה תיקון, שהזמן בו אינו משפיע, אז כדאי להשקיע מאמץ במשך כמה שעות ולהחזיק ללא הפסקה במחשבה על האיחוד, עד לכזו דרגה שכל אחד ירגיש שהכול תלוי בו, והאחרים כבר מחוברים. ואז הוא מתחיל לגלות תופעות חדשות שקרובות כבר לאור, זה בהחלט אפשרי. קרוב לודאי שבדרך הוא ירגיש דחייה, חוסר רצון, אי יכולת כלפי האיחוד. יחד עם זה, הוא יכול להרגיש שבזכות איזה כוח חיצוני הוא מסוגל להתעלות מעל לעצמו ולהתאחד, כאילו להתעלות מעל לחומר. אם הכוח הזה יתגלה, הוא ירגיש אותו בצורה ממשית.

בתוך החומר הוא אינו יכול לעשות דבר, אך מאחר והוא מאוד רוצה להתעלות ולהתאחד עם האחרים, אז הוא מרגיש שחייב להיות איזה כוח המסוגל לעזור לו! בעוברו דרך שרשרת של גילויים והרגשות האדם מרגיש איפה ומה צריך להתרחש. הוא מבין את הסיבות של המתרחש ומגלה צעד אחר צעד.

הטבע שלנו, פרעה, יושב בתוכנו ואינו מאפשר לנו להתאחד. כדי להתעלות מעליו, דרושים כוחות, ועלינו כל פעם לבקש אותם. כתוצאה מהגילויים האלה אנחנו נרצה לפנות לבורא כדי שייצור בנו את הקשר. הדרגה הראשונה של הקשר נקראת יציאת מצרים.

מתוך השיחה "שאלות על איחוד", 31.12.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest