דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / כיצד לחדור דרך שריון האגו

כיצד לחדור דרך שריון האגו

laitman_2009-05-28_0097_70.jpg

שאלה: בעבר חכמת הקבלה הייתה מועברת בשרשרת מאחד לשני, בין יחידי סגולה, נשמות מיוחדות. אך היום המצב השתנה, וחכמת הקבלה צריכה להתפשט בעולם כולו – כיצד עושים זאת?

תשובתי: במידת התרחקותנו מהאדם הראשון, שהיה הראשון שגילה את העולם הרוחני לפני 5,771 שנים, עולה הצורך לפשט עוד יותר את החכמה על מנת לקרבה לבני האדם. מתרחשת "ירידת הדורות" ההופכים ליותר רכושניים, כלומר הרצון האגואיסטי שלהם גדל. אנחנו רואים שהאגו גדל מדור לדור. בעקבות זה בנשמות המודרניות ישנה יכולת גדולה יותר המאפשרת להן לתפוס, להבין ולגלות טוב יותר מהנשמות הקודמות. אך מהצד השני קשה יותר להגיע אליהן, עד שסוף סוף הן יבינו ויתפסו.

היום טמון בנו אגו ענק, הוא מלביש אותנו בשריון בלתי חדיר של אגו, בעביות אדירה. לכן, אנחנו כל הזמן מנסים לקרב את חכמת הקבלה לאנשים. במידה שהאגו גדל, אנחנו יכולים להוריד את חכמת הקבלה לרמה שאפשר יהיה להעבירה לאדם, ובכל מקרה היא נשארת עבורו חידה. על ידי זה איננו שוללים ממנו את חופש הבחירה שלו, הוא בכל מקרה יהיה חייב להשקיע מאמץ.

אם אדם אחד כורע תחת עומס של רצון לקבל של "100 קילוגרם" והאחר "500 קילוגרם", הוא זקוק לעוצמה מתאימה מחכמת הקבלה. הוא יזדקק למאמץ שווה על מנת לגלות הסתרה כה גדולה. לא נשלול ממנו את חופש בחירתו. עלינו לקרב את חכמת הקבלה יותר לאדם, אחרת הוא יתרחק ממנה יותר. האגו שלנו מרחיק אותנו יותר מהמושג מהי רוחניות, מהי השפעה.

פעם היה מאד פשוט להבין זאת, הם הבינו בעצמם שזה דווקא כך, מתוך מבנה הנשמה שלהם. היום לאדם עם האגו שלו זה מאד מוזר, הוא אינו מוכן לתפוס אף לא טיפה של השפעה באמצעות השכל, שלא לדבר על הרגש.

לכן העבודה שלנו היא לקרב את חכמת הקבלה לאנשים. גילוי חכמת הקבלה אומר שיש להתאימה עד לרמה ולמצב שהיא תיקלט באדם בקלות, ותורגש על ידו קרובה ככל האפשר. כיוון שהיום האגו שלנו כל כך גדל, הם אטומים לגמרי לתפיסת הרוחניות. לא משנה שקודם יחידי סגולה בלבד למדו בסתר והיום מיליוני אנשים לומדים, האגו שגדל מפצה על כל התנאים. היום ניתן לרכוש את ספרי הקבלה בכל חנויות הספרים, אפשר להכיר אותה מתוך העיתונים או הטלוויזיה, אך האנשים בכל זאת לא שומעים.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "החירות", 07.01.2011

ידיעות קודמות בנושא:
תרשים פשוט מאד
רשות לגלות את חכמת הקבלה
למה היה קיים איסור על לימוד חכמת הקבלה?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest