דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להציץ לתוכך ולא להפנות את המבט לאחור

להציץ לתוכך ולא להפנות את המבט לאחור

שאלה: איך אני יכול לבדוק אם הכוונה שלי באמת מכוונת לבורא? איזו בדיקה מעשׂית יכולה להציע לי חכמת הקבלה?

תשובתי: חכמת הקבלה מציעה דבר פשוט, עבודה בקבוצה שמזרזת את ההתפתחות האישית ומספקת לאדם מקום להתאמן. בתוך הקבוצה האדם יוכל למצוא מקום לגילוי הבורא, מקום להשפעה לבורא.

בכללות, אנחנו משׂיגים את המטרה בדרך של לימוד משותף ואיחוד עם החברים. יחד עם זאת, מה שלא נעשה, אנחנו חייבים לוודא שאיננו מדכאים את האגואיזם שלנו בבריחה מהרגשות רעות. כי הרי רוב הזמן האדם עסוק בלכסות את הרע שלו.

נמצאים בתוכנו שׂנאה, קנאה, תאווה, כבוד ביחסים ההדדיים עם הזולת. לפעמים הרצונות האלה הם כל כך קטנים שאפילו אינני מבדיל ברע שלהם. ובכל זאת פעם אחר פעם, כשאני מביט על מישהו, במודע או שלא במודע, אני עושה חישובים: כמה אני טוב יותר ממנו, כמה אני מקבל אותו, כמה אני שולט בו, כמה אני יכול לנצלו וכולי. אני חייב כל הזמן להרגיש את עצמי מעל הזולת, לפחות במשהו. אפילו אם אין לי במה להיאחז, אני בכל זאת מעליו.

אם אינני מטשטש את היחס האגואיסטי שלי, אז כל רגע נפתחת לי ההזדמנות לעבודה. בכללות, ההרגשות שלי נקראות "שׂנאת חינם". לפי הטבע שלי, אני נאלץ להרגיש אותן כלפי כל אחד. אך האם אני יכול מייד לפרושׂ מעליהן יחס טוב, אהבה? – אני שׂונא כל אחד בגלל משהו, ואם אינני מסתיר זאת מעצמי, אז אני יכול לעבוד באופן בלתי פוסק, עד שכל מצב יהפוך עבורי לאמצעי לדבקות עם הבורא.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 06.01.2011

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest