דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האדם הוא נוסחת הקשר

האדם הוא נוסחת הקשר

שאלה: ללא הסביבה, בלתי אפשרי להתקדם. כיצד בזמן קריאת ספר הזוהר אפשר לבנות סביבה?

תשובתי: אנחנו בונים סביבה כשכולנו יחד רוצים להשיג בקשר בינינו את כל מה שאנחנו קוראים עליו בזוהר. הזוהר מצייר לנו צורות שונות, מה הן מייצגות? אם נתחבר זה עם זה, נשיג צורת קשר כלשהי בינינו. צורת הקשר זו תקרא נגיד "ארנב". צורת קשר הבאה תקרא "פרה", הצורה אחרי זה תקרא "חמור". יתכן שנגיע לקשר כזה שיקרא כבר "אדם" בדרגות התפתחות שונות: עובר, יניקה, גדלות, עד שמשיגים את דרגת "האדם". אז צורת הקשר בינינו תקבל צורת "האדם". כלומר, זה לא אני, לא אתה ולא הוא, אלא צורת הקשר בינינו, צורת קשר כלשהי תיתן לנו את צורת האדם.

האדם ברוחניות זו השפעה. אך מהי השפעה? מהי צורת ההשפעה? – זהו שדה כלשהו שקיים בינינו שאנחנו קוראים לו אדם. השדה הזה עובר מצבים שונים שספר הזוהר מספר עליהם כעל אנשים בעלי שיער, עיניים בצבעים שונים ועוד. מסופר כאן רק על צורות הקשר בינינו. חוץ מזה בחכמת הקבלה לא מסופר כלום, כיוון שאין יותר על מה לספר.

על הרצון לקבל אין מה לומר חוץ מזה שהוא משתוקק רק לקבל הנאה. אך במידת יכולתם של רצונות בודדים להתעלות מעל עצמם ולהתחבר ביניהם בהשפעה, הם יוצרים בקשר ביניהם את הצורה הכללית שעליה מסופר בזוהר. זאת צורת הבורא שאתה מגלה.

לכן, ספר הזוהר מסביר איזה קשר בדיוק אתה מגלה. זה נקרא האדם שבך, השתוותך הפנימית לבורא. האם אתה מגלה אותו בצורה לא ממש נעימה ומתוקנת? – נכון, בינתיים אתה כזה. לכן הזוהר מספר על פי אלו צעדים אתה מתקדם. מדובר תמיד על הקשר בין הנשמות, עד כמה הוא מתאים לכוח ההשפעה. קשר שמעורר שנאה, דאגה והרגשות אחרות בין הנשמות. אך כל אלה רק בקשר בינינו.

מתוך שיעור על הקדמת ספר הזוהר, 04.01.2011

ידיעות קודמות בנושא:
מקפצה לעלייה לרוחניות
בהתקרבות להר סיני…
המערכת הסגורה של החיים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest