דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האמינו, כל זה רק נדמה לנו!

האמינו, כל זה רק נדמה לנו!

שאלה: אם בסופו של דבר כל הדרך שעברנו מתבטלת, מה הטעם בכל הפעולות שלנו היום?

תשובתי: באיזו דרך אחרת אפשר להגיע לאהבה מוחלטת? כיצד בונים אותה, אם כל מדרגה נבנית על בסיס מדרגה קודמת? כל הדרך שעברנו מתבטלת בהתאם למה שמתגלה, שכל העולם הזה הוא דמיוני. כשאתה מגיע לגמר התיקון ונכלל בתוך נקודת הבריאה ההתחלתית, בה מתמזגים בשווה מצב "1" (תחילת הבריאה) ומצב "3" (סוף הבריאה), ואילו מצב "2" (תהליך התיקון) כאילו מפסיק מלהתקיים. הוא נכלל במצב "3" יחד עם מצב "1", כאילו לא היה כלום וכל זה רק היה נדמה לנו!

כל השינויים התרחשו רק בהרגשה שלנו, היינו חייבים לעבור את כל המצבים הללו על מנת להבין ולהרגיש את הבורא, להידבק אליו ולהתמזג עימו. כל העולמות (העלמות) נעלמים! הם היו נחוצים רק כדי לבנות את ההעלמה הגדלה באופן הדרגתי, בעיות וייסורים המתעוררים בנו, כדי שלאט לאט נתחיל להשיג מלמטה למעלה את המצב האחד והיחיד שקיים במציאות. חוץ מזה אין כלום.

כל המצבים שעברנו נחוצים על מנת לבצע בירורים. אלו הן 125 מדרגות בירור של המצב השלם בו אתה נמצא תמיד. אינך מסוגל להשיג אותו בפעם אחת, לכן אתה עושה זאת בהדרגה, בחלקים – הבנת עוד משהו, הרגשת עוד משהו. אתה כביכול "אוכל את המנה" בחלקים, זאת הכוונה לעלות בדרגות העולמות. אך באמת שעולמות אלו אינם קיימים אלא בתפיסתך בלבד. ברגע שאתה מגלה את הכול, כבר אין בהם צורך.

למרות שהם לכאורה קיימים בך, כי בהם עלית עד גמר התיקון, עד להשתוות סופית? – כל זה נכון, אך זו רק הרגשתך, דרך השגה. ובמציאות יש רק מצב אחד שקיים גם לפניך וגם אחריך והוא מצב של המלכות המלאה באור אין סוף, כפי שהיה בהתחלה – כך גם בסוף.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "חכמת הקבלה והפילוסופיה", 03.01.2011

ידיעות קודמות בנושא:
אהבה חכמה
מיליארדי שנים לפנה"ס – בתוכי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest