דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כדי שהשׂכל ייעץ כיצד להשפיע טוב יותר

כדי שהשׂכל ייעץ כיצד להשפיע טוב יותר

שאלה: איך זה יוצא שהשׂכל שעזר לנו לגדול ולהתקדם במשך כל ההיסטוריה של האנושות, רק מפריע ועוצר אותנו היום, ברגע המכריע, כשאנחנו צריכים להתפתח מבחינה רוחנית?

תשובתי: העניין הוא שהשׂכל כל הזמן שירת את האגו שלך ולכן עזר לך בכל אלפי השנים האלה. והיום, כשסיימת את ההתפתחות שלך בדרגות הדומם, הצומח והחי, ואתה צריך לעלות למדרגות החדשות, בדרגת האדם, שָם נדרשת גישה שונה לחלוטין. הכול השתנה לגמרי, המבט על החיים, על העולם, כל הפרדיגמה, ועכשיו עליך להתייחס לכל בהשפעה, ברצונות אחרים לגמרי. והשׂכל אינו רוצה לעבוד בהשפעה, כי הרי אין בך רצון להשפיע!

כשיגיע אליך הרצון להשפיע, השׂכל יתחיל לעבוד איתו יחד. כל עוד קיים בך רק הרצון לקבל, אז השׂכל משרת רק אותו. השׂכל הוא מכונה, מחשב. לא מדאיג אותו אילו נתונים יש לעבד, אילו מספרים מכניסים לתוכו. בינתיים הוא מקבל נתונים מהאגו שלך, מהרצון לקבל, ולכן הוא עובד רק בהתאם לכך.

מה ניתן לעשות? – נסה לשנות את הרצון שלך ולא את השׂכל. תמשוך אל הרצון שלך את המאור המחזיר למוטב. האור יצר את הרצון הזה, ורק הוא יכול לשנות אותו, רק אז השׂכל שלך יתחיל לעבוד עבור הרצון החדש הזה של ההשפעה ולייעץ לך כיצד להשפיע טוב יותר!

לכן בזמן הלימוד, השׂכל אינו חשוב, הכול נקבע על ידי הרצון. השׂכל הוא רכישה שגדלה ליד הרצון. ועל הרצון יכול להשפיע האור העליון, או שהסביבה שמעוררת אותך ונותנת לך התפעלות והשראה לשנות את הרצון שלך, כך שמשתמשת באמצעים גשמיים, הרצונות הגשמיים שלך, היא מביאה אותך להשתוקקות לרוחניות.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "חכמת הקבלה והפילוסופיה", 03.01.2010

ידיעות קודמות בנושא:
עם ראש מורם גבוה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest