דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / זוג בלתי נפרד, אור ורצון

זוג בלתי נפרד, אור ורצון

הבורא ברא משהו חדש לגמרי, "יש מאין", "הרצון". איננו יודעים מה זה, זה פשוט הרגשת חיסרון, נחיצות, אך לֵמַה? ומאחר והבורא ברא את הרצון הזה, זוהי הנחיצות להרגיש אותו. וההרגשה שלו מזמינה בנו תענוג שממנו נשאר זיכרון באותו הרצון הראשון שנברא, והרצון כבר מתחיל בעצמו להשתוקק לו.

כך הוא מתחיל להבין את עצמו ורואה לֵמַה להשתוקק ומה כדאי לרצות, כך מתחילה ההתפתחות מהנחיצות הראשונה ההתחלתית הזאת שנבראה על ידי הבורא. הנברא הוא פעולה מיוחדת לגמרי, שאותה יכול היה לבצע רק הבורא, רק הכוח של האור העליון. וכל התהליך שבא בהמשך, זו כבר התפתחות של הנברא הזה, על ידי פעולה הדדית של שני המשתתפים שלו: הרצון והאור, ולא מופיע בו שום דבר חדש.

החדש הופיע רק בנקודה הזאת "יש מאין", והיא נקראת הנברא מהמילה "בָר" (מחוץ לבורא). כל מה שאנחנו רואים כאן בעולם הזה ובעולמות הרוחניים העליונים, זו העבודה של אותו הרצון לקבל. מצד אחד, אנחנו יודעים שאת כל העבודה מבצע האור. מהצד השני, נאמר שבאור לא נעשׂים שום שינויים, משתנה רק הרצון לקבל, אז מה עובד?

כאן צריכים להעביר גבול מדויק:

1. השינויים אפשריים רק בתוך הרצון לקבל.

2. אך את הפעולות יכול לבצע רק האור.

לכן העבודה הזאת היא הדדית, הרצון תמיד עומד כנגד האור, וחייב לדרוש ממנו פעולות מסוימות. עד שהאור לא ישפיע, הרצון לא ישתנה, אך עד שהרצון לא ירצה להשתנות, האור לא ישפיע עליו. כך הם עובדים יחד בתור זוג. על ידי הקשר הזה בין הרצון והאור, נקבעים כל השינויים והיחסים שרק קיימים בין הנבראים והבורא בעולמות העליונים ובעולם הזה.

נדמה לנו שאנחנו פונים זה לזה, אך כל אחד מאיתנו זה רצון ליהנות, הפונה אל הבורא. רק שהוא ניסתר מאיתנו ובכך מחייב אותנו להרגיש כל מיני בריות, תכונות, מקורות של תענוגים וייסורים במקום להרגיש אותו. אך למעשׂה, חוץ מהאדם, קיים רק הבורא.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "בחירה חופשית", 24.12.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest