בוא יחד עם האור!

מטרת הבריאה, מטרת הטבע הכללי, היא להביא אותנו לאיזון בכל הרמות: דומם, צומח, חי ואדם. אנחנו, הנמצאים בדרגת האדם, מקלקלים את הטבע, והקלקול הזה מתפשט מדרגת האדם לכל מה שמתחתנו. אנחנו כבר מרגישים זאת על עצמנו, כיוון שאנחנו שייכים לדרגת החי ומרגישים את הייסורים בכל הדרגות דומם, צומח וחי.

עלינו להגיע לדרגת האדם, להשתוות התכונות עם הבורא. הדרך לכך עוברת דרך החיבור בינינו. לכן, לאחרונה, כשהגענו להתפתחות דרגת האדם שבאדם, אנחנו מתחילים להרגיש ייסורים גם בה. לא הטבע בלבד, אלא כל החברה האנושית, יחד על כל מערכותיה נמצאים בתוך משבר כללי עמוק שאנחנו מרגישים.

כמובן, הטבע הוא כוח כללי הכולל אותנו בתוכו, הוא ינצח ויביא אותנו למטרה. אך יש לנו אפשרות להשיג מטרה זו בדרך מודעת, לפתח את האדם שבנו. איננו מסוגלים להשיג את המטרה, אם כוח כלשהו ימשוך אותנו קדימה או ידחוף אותנו מאחור. זה לא יצא. הייסורים בכל מקרה יגיעו לרמה כזו שלא יתנו לנו להישאר אדישים וחסרי פעולה. אנחנו נצטרך לפעול ולהכיר בכל פעולה את כוונת הבורא, את מטרתו, ולקבל אותה מרצוננו החופשי ולא מתוך נחיצות. כל כוחות הטבע ילחצו עלינו ויחייבו אותנו להתפתח.

לכן, יש לנו שתי דרכים להשגת המטרה: דרך ייסורים ודרך הנאה, "בעיתו" או "אחישנה". אך זה לא אומר שאנחנו יכולים ללכת בדרך "בעיתו", ולהגיע למטרה. לא, זה לא יצא. כיוון שלהתקדם "בעיתו" אומר שכל רגע תצטרך לעבור ייסורים גדולים וכל פעם ללמוד מהם. לומר את האמת, כך התקדמנו עד כה.

ובכן, אם היינו צריכים להתקדם בדרך זו, לא הייתה מתגלה לנו חכמת הקבלה. אך ביסוד הבריאה ישנה הנחה שבעזרת החכמה הזאת, אנחנו יכולים לעבור מדרך הייסורים לדרך האור, דרך התיקון, ולא לחכות למכות שיפלו עלינו עם כל צעד קטן. כמובן שגם זו דרך לא קלה. אך כשנרכוש את המסך ובעזרתו נוכל לשלוט בטבע שלנו, הדרך הופכת להיות קלה, נעימה וקצרה.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "השלום בעולם" 23.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
להפוך להיות לחלק הראוי של הבריאה
הכול תלוי במדרגת האדם
אדם ובהמה יושיע ה'

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest