הכנה לנצחיות

laitman_2010-02-02_2054-70.jpg

שאלה: בעל הסולם כתב שכדי להתקדם בדרך האור ("אחישנא", בהשׂגת הזמן), אני צריך לקחת את התכונות הרעות שלי ולהופכם לטובות. אך אמרת שאת התכונות הרעות שלי, היצר הרע, אני אגלה רק מעל למחסום. יוצא שעכשיו אינני מתקדם בדרך האור, אלא בדרך של ייסורים ("בעיתו", בזמן שלו).

תשובתי: אך בכל מקרה במידה מסוימת אתה כבר תופס ומכיר ברע שלך, כי הרי אתה נמצא בזמן ההכנה. אתה יכול להימצא בארבע דרגות התפתחות:

  1. כמו כל האנשים הרגילים בעולם שלנו.
  2. בזמן ההכנה.
  3. בתכונת "חפץ חסד" (אינו רוצה שום דבר לעצמו).
  4. בתכונת האהבה.

"חפץ חסד" ואהבה הם הרוחניות. "כמו כל האנשים הרגילים" ו"זמן ההכנה", זה גשמיות. הגשמיות זה הכוונה "על מנת לקבל לעצמי", הרוחניות זה הכוונה "על מנת להשפיע". העולם הרוחני מופרד מהעולם הגשמי על ידי המחסום.

כשאתה נמצא ברוחניות, מצד אחד יש לך את היצר הרע, חומר הבריאה, ומהצד השני את היצר הטוב והאור המתקן. ולמטה, בעולם הגשמי, זה לא קיים. אך אפילו עכשיו כשאתה נמצא בזמן ההכנה, בכל זאת יש לך איזו השתקפות של רוחניות, הבנה מסוימת של הקווים ימין ושמאל, של העליות והירידות. ולכן זה נקרא הכנה. עם זה אתה עובד.

בכל מקרה אתה מתקדם. כבר קיימת אצלך איזו הבנה של מה שכתוב בספריי הקבלה, למרות שבינתיים זה רק בהקרנה ובהשלכה על החומר האגואיסטי שלך. אך משהו בכל זאת אתה מבין ומרגיש, זהו הישׂג גדול! האם זמן ההכנה לא שווה שום דבר? הזמן יכול להימשך עשׂרות שנים. נו, אז מה? אך אתה עובר אותו ונכנס לנצחיות!

לכן, אל תזלזל בזמן ההכנה הזה. אתה נמצא בתהליך מאוד חזק, גדול ואינטנסיבי. צריך להעריך אותו! אם האדם מזלזל בו, זה שולל ממנו את כל הכוחות. אנחנו חייבים כל רגע להימצא בתהליך הזה וכל פעם להוסיף אליו עוד קצת, כנסים, יותר ויותר חזקים, עם בירורים יותר ויותר עמוקים. אפילו הירידות הופכות ליותר מבוררות, ביתר בהירות, אתה יותר מבין את סיבתן, מבחין בתכונות הפנימיות. וזה החשוב ביותר.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "השלום בעולם", 23.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
הבורא, פרעה ואני ביניהם
בהשׂיגנו את הזמן
נוסחה של אהבה והשפעה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest