דף הבית / חכמת הקבלה / מקורות ותקצירים / מקובלים על תורה ומצוות – חלק י"ב

מקובלים על תורה ומצוות – חלק י"ב

חברים יקרים! אבקש מכם לשאול שאלות בהקשר לציטוטים של גדולי המקובלים. ההערות בסוגריים הן שלי (מ.ל.).

תרי"ג עיטין ותרי"ג פקודין

"שבכמה מקומות בזוהר מכנה לתרי"ג (613) מצוות – "תרי"ג עיטין דאורייתא" (עצות כיצד לתקן את הכלי), ובהרבה מקומות בזוהר קורא לתרי"ג מצות – "תרי"ג פקודין" (אורות שצריכים להיכנס לתוך הכלי המתוקן), כי מתחילה מחויב האדם בשמירת התורה והמצוות כדי לזכך גופו (את עצמו מהאגואיזם) ולהגדיל נשמתו (השתוקקות להשפעה ולאהבה), ואז נמצאים אצלו התרי"ג מצוות בבחי' (תיקון מסוג) "תרי"ג עיטין", דהיינו עצות, איך שיזכה סוף סוף לבא לפני המלך (הבורא, להתעלות מעל האגו) ולזכות לאור פניו, כי שמירת התורה (המשכת האור) וקיום המצוות (תיקון 613 רצונות אגואיסטיים) מזככין אותו (מהאגואיזם הטבוע בו) לאט לאט, עד שיזכה לאור פני מלך חיים (הבורא שהוא תכונת ההשפעה והאהבה הכללית, אחרת אין רווח לפעולותיו), וע"ד שמובא בגמ': מה אכפת לו להקב"ה בשוחט מן הצוואר או שוחט מן העורף (כלומר לפעולות מכניות בלבד אין משמעות), אלא לא נתנו תורה ומצוות אלא כדי לצרף בהם את ישראל" (כל המשתוקקים לבורא, לתכונת "ואהבת לרעך כמוך"). אמנם אחר שנזדכך די צרכו (מהרצונות האגואיסטיים), וזוכה לאור פניו ית' (תכונת ההשפעה), אז נפתחו עיניו ונשמתו (רצון להשפיע), וזוכה להשיג (בתוך עצמו) תרי"ג אורות הקדושים הנמצאים בתרי"ג המצוות (613 רצונות מתוקנים), שהם סוד (השגת) שמותיו הקדושים, דהיינו שבאים להשגתו, וע"י קיום כל אחת מהמצוות (תיקון של רצון) נוטל (לתוכו) חלק האור המופקד בהמצווה, כי המצווה ה"ס (היא סוד) הכלי (מהות הרצון), ובו מלובש האור, דהיינו שם קדוש (תכונתו הפרטית) השייך בפרטיות למצווה הזאת, שז"ס: נר מצווה ותורה אור, ואז נקראים אצלו תרי"ג מצוות "תרי"ג פקודין".

בעל הסולם, הקדמת פי חכם

ידיעות קודמות בנושא:
מקובלים על תורה ומצוות – חלק י"א
מקובלים על תורה ומצוות – חלק י'
מקובלים על תורה ומצוות – חלק ט'

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest