דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האם אדם הראשון היה קיים?

האם אדם הראשון היה קיים?

שאלה: למה הפך האדם הראשון לאחר החטא?

תשובתי: אנחנו מספרים עליו כאילו היה קיים אדם עד החטא ולאחריו. חוה, נחש, תפוח, עץ החיים, גן עדן, למעשׂה כל אלו אינם קיימים. פשוט מלמעלה יורדת מערכת שבונה מדרגות רוחניות וכך מחלישה את האורות בכלים. כשאנחנו עובדים לפי הבחירה העצמית שלנו, אנחנו רוכשים כלי חדש שמתגלות בו תופעות שונות. עד אז אין שום דבר חוץ מהבורא, אלוקים.

ובאמת, בתפיסתו של מי יכול להתקיים האדם כישות רוחנית? אם איננו קיימים בעולם הרוחני, אז אין שום דבר. רק הפשטה (אבסטראקציה) בלבד, שעליה אין מה לומר. הכול קיים רק ביחס לאדם.

אז מאיפה המקובלים יודעים על ירידת המערכת ממעלה למטה? – מההשׂגה הריאלית שלהם ממטה למעלה. אך האם ניתן לדבר על משהו שהיה קיים לפניי? – המקובל משׂיג תופעות של העולם הרוחני וכותב עליהן, אחר כך אני משׂיג את מה שהוא כתב. עבורי הוא חלק מאותה המערכת כמו גם אדם. כל מקובל המעביר לי ידע על המציאות הרוחנית, זה מערכת ולא אדם.

כך אנחנו צריכים להתייחס גם לחברים ולכל העולם. אנחנו, זה מערכת. כשאנחנו פועלים בה בצורה נכונה, אנחנו מגלים תוצאות נכונות. אך אם אנחנו פועלים בצורה לא נכונה, אז גם התוצאות בהתאם.

המקובלים משׂיגים שורשים, הם משׂיגים אותם בתוכם, בכלים שלהם. שום דבר אינו יכול להתקיים מחוץ לכלי שלי. כשאני יוצר כלי, אני מייד מקבל לתוכו איזושהי תופעה. אני משׂיג שהיא נובעת מאין סוף ובדרך מגיעות אליי מדרגות של החלשה. אך אם אין לי חוט קשר עם האין סוף, אז גם לא קיימים עולמות בינינו. הם קיימים רק אם אני מעורר אותם לחיים, אם אני רוצה לבוא במגע עם הבורא. אז בינינו מייד נוצר קשר, והקשר הזה זוהי מערכת העולמות.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "בית שער הכוונות", 22.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
אדם המצייר עולמות
מערכת הבריאה
מוליכי האור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest