דף הבית / משבר עולמי / הקו האדום: זהירות – אדם!

הקו האדום: זהירות – אדם!

laitman_2009-07_0231_70.jpg

שאלה: האדם הוא חלק קטן בטבע, מאיפה יכול להיות לו הכוח להרוס אותו?

תשובתי: יש בנו עוד חלק אחד שנמצא מעל הגוף הגשמי שלנו והוא נקרא "האדם" שבנו. האדם הזה יכול להיות רע או טוב כיוון שיש לו חופש הבחירה, להבדיל מהבהמה. זהו האגו האנושי שנמצא מעל הטבע, כאן ניתנה לך זכות הבחירה.

הבריאה כולה מושלמת: דומם, צומח וחי, חוץ מהאדם. בכל אחד מאיתנו קיים חלק החי, זהו הגוף שלך, וגם חלק שנקרא "האדם" והוא המקולקל. זהו החלק שיוצא מחוץ לגבולות הקיום הגופני ההכרחי שבגללו אתה מנצל את הטבע ומוכן להרוס אותו, העיקר לעשות טוב לעצמך. החיה אינה יכולה להרוס את הטבע, כי היא פועלת בהתאם לדחפים הטבעיים ללא חופש הבחירה.

לכן, העולם שלנו נמצא ברמות דומם, צומח וחי בלבד, בהן שולטים שלמות ואיזון מוחלטים. האדם נמצא מעל העולם הזה. גם החלק החי שבאדם נמצא בהרמוניה עם הטבע. כל הבעיה היא רק עם "האדם שבאדם", בדרגה זו אתה מתחיל להרוס את העולם. כשלא היינו מאד מפותחים, לא היינו גורמים הרבה רוע, כיוון שחיינו כמו חיות שאוכלות זו את זו כדי לשרוד. אך כשהגענו לרמת ההתפתחות המודרנית, קיבלנו כל כך הרבה כוח שזה יצר בעיה.

אריסטו הזהיר שאסור לגלות את המדע לאנשים רעים שעלולים להשתמש בה להרס העולם ולהרס החברה האנושית. אם הם אינם מסוגלים להשתמש נכון בכוח האדם, אז אסור להם לצאת מחוץ לתחום הבהמי, זהו קו אדום! אלא רק בתנאי שהם יודעים להשתמש נכון בכוח האדם! "נכון" משמע להפוך גם את האזור האדום להיות דומה לטבע, אך מתוך הכרה והבנה עצמית, כלומר להיות שווה לבורא, לעליון. עלינו להגיע לאיזון בכוחות עצמנו, כמו כל חלקי הטבע האחרים, כיוון שבמקור איננו מאוזנים.

יוצא מכך שבטבע שלנו אין שום חופש בחירה, ועלינו רק להשתמש בו נכון. ישנו חלק מעליו ששייך לבורא ולאדם, בו ישנו חופש הבחירה, ואיננו מבינים מה ואיך לעשות. שם עלינו להשיג איזון "כדי להשפיע".

המקובלים בעבר היו מגיעים להשגות בעזרת הטלת הגבלות על גופם הפיזי, כפי שנאמר "פת במלח תאכל, ומים במשורה תשתה, ועל הארץ תישן ובתורה אתה עמל", אז תשיג רוחניות. אם בחלקים ששייכים לדרגות חי, צומח ודומם, האדם השתמש בהכרחיות בלבד, כמו הבהמה, וחוץ מזה למד תורה וחשב כיצד להידמות לבורא, הוא התקדם. אך לפני 2,000 שנה הגענו למצב שהתחלנו לנצל לרעה את כל הטבע, דומם, צומח וחי, את המעגל "הפנימי" כולו, לכן נזקקנו כל כך למאור המחזיר למוטב. רק כך אנחנו יכולים לתקן את עצמנו עכשיו.

קודם האור המתקן פעל במדרגה העליונה בלבד, אך כעת אנחנו זקוקים לאור הרבה יותר גדול שישפיע על הטבע כולו, כיוון שהפכנו גם אותו לאגואיסטי על ידי התכללותנו בו!

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "השלום בעולם", 21.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
אדם ובהמה יושיע ה'
מיהו האדם שבנו?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest