דף הבית / משבר עולמי / בהמתנה לניתוח לב פתוח

בהמתנה לניתוח לב פתוח

בהמתנה לניתוח לב פתוח

האם ניתן להשׂיג שלום בעולם שלנו, בעולמות העליונים? – "שלום" מסמל "שלמות" מוחלטת, ולא כזה שנדמה לי כטוב וכעבור רגע אני שוב לא מרוצה. אם זו כבר שלמות, אז זה לתמיד. האם ניתן להגיע לכזה דבר, האם זה מתוכנת בטבע, או שזה החלומות הבלתי מוגשמים שלי, ואף פעם לא יהיה לי טוב? ואם השלום בעולם אפשרי, אז כיצד ניתן להגיע אליו?!

אנחנו רואים שהמצב בכל העולם הופך ליותר ויותר מורכב. היה נדמה שלאנושות קיימות כל האפשרויות להתפתח לטוב, ואילו היא זוחלת לתהום ולא מצליחה למצוא לעצמה את הדרך הנכונה. האדם רק מכניס את עצמו לבעיות גדולות יותר. כולם יודעים לדון ולדבר בצורה יפה וחכמה, אך בפועל יוצא שאיננו מסוגלים להגיע לשום תוצאות טובות, לא במקרה הכללי ולא במקרה הפרטי.

ומדוע הטבע כל הזמן מעמיד אותנו במצב המנוגד לשלום ולשלמות?! ואם בכל זאת אנחנו אמורים להשׂיג את השלום בסופו של דבר, אז כיצד ניתן לעשׂות זאת? – על כל זה כתב בעל הסולם במאמרו "השלום בעולם", שאותו אנחנו מתחילים עכשיו לקרוא. לא יכול להיות שלום בעולם כל עוד נשארים איפשהו בני אדם שאינם מרוצים ממשהו, זה כבר חיסרון השלמות.

העולם מתפתח עם כל יום שעובר בכך שהוא הופך למערכת יותר ויותר אינטגרלית, בה כל החלקים מחוברים זה עם זה כמו גלגלי שיניים. לאף אחד אין חופש להסתובב הצידה אפילו לא במילימטר, בכל המובנים: ברצון שלו, במחשבה, במעשׂה, הוא משפיע על כל השאר. לכן בעולם לא יכולים להיות שלווה ושלמות, כל עוד נשאר לפחות אדם אחד בלתי מסופק, שאינו מסכים שהמצב הזה הוא מושלם. זהו חוק המערכת האינטגרלית. כולנו מחוברים כמו איברים של גוף אחד, ואם אפילו איבר אחד חולה, אז זה מורגש בכל הגוף.

אך מהצד השני, ההתקדמות לשלום הוא תהליך הדרגתי, וזה ביחס לכל העולם וגם לאיזה חלק ממנו. העולם של היום, דומה לאיזה חולה ששוכב על שולחן הניתוחים לפני ניתוח לב פתוח, ומובן שהרופא לא ישׂים לב לתלונות של החולה על איזה פצע קטן ברגל. לכן תיקון העולם יתקדם בהדרגה.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "השלום בעולם", 20.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
שהכנס בברלין יעורר את אירופה
וויתורים עבור השלום בעולם ובמשפחה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest