דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הילדים מתקנים את ההורים

הילדים מתקנים את ההורים

שאלה: מדוע בתלמוד עשר הספירות (חלק ח', סעיף כ"ט) נאמר שהתחתון מתקן את העליון? לֵמָה מתכוונים בזה?

תשובתי: התחתון (עולם האצילות) מתקן את העליון (עולם הניקודים). כי עולם הניקודים נשבר במקום להשׂיג את גמר התיקון השלם. מפני שחייבים לגלות את היצר הרע, האגו, כמו שנאמר: "בראתי יצר רע, בראתי תורה תבלין", ובעולם הניקודים הוא לא התגלה, ולכן הוא מתגלה בזמן השבירה, ואז ניתן לבנות את עולם האצילות.

כל עולם האצילות, כל המכשיר שלו, עתיק, אריך אנפין, או"א, ז"א ביחס לנוקבא דאצילות, נקרא מערכת ה"תורה", המביאה את המאור המחזיר למוטב, נשמות שעולות למלכות. לכן, לאחר שבירת עולם הניקודים, התחתון מתקן את העליון. וכך גם אנחנו, בנשמות שלנו, שברים משבירת הנשמה הכללית של אדם הראשון, גם כן מתקנים את גופו השבור של אדם, הרי אנחנו החלקים ששׂרדו מהמערכת הזאת, וצריכים לתקן אותה. אדם הראשון שהוא עליון ביחס אלינו, נשבר, ואנחנו התחתונים מתקנים אותו.

בעולמנו מתרחש אותו הדבר. הדור הבא כאילו צריך לתקן את הטעויות שנעשו על ידי הדור הקודם. את מה שעשו ההורים, הילדים מתקנים תחילה בעזרת ההורים, ואחר כך מתעלים מעליהם, לוקחים את כל מה שנשאר מההורים כלא מתוקן, וממשיכים בתיקון. במילים אחרות, הילדים מתקנים את ההורים, הם מתקנים את מה שמגלים ההורים.

כמו בעולם האצילות: מצד אחד, התחתון מתקן את העליון, ומהצד השני, העליון נותן כלים כדי לתקן את עצמו.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות", 21.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
בהשׂיגנו את הזמן
ניסיון יקר הערך מהירידה
למה עולם האצילות לא נשבר?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest