דף הבית / אהבה / וויתורים עבור השלום בעולם ובמשפחה

וויתורים עבור השלום בעולם ובמשפחה

שאלה: האם הנכונות לוותר כדי להשׂיג שלום בעולם היא חיונית עבור כל אחד מאיתנו?

תשובתי: כל השאלה היא על מה אנחנו יכולים לוותר? – צריך לוותר על האגואיזם שלנו, על השׂנאה, על הדחייה. וויתור זה כמו התגברות, רק שאני מתגבר על התכונות הפנימיות שלי, על הטבע שלי, מוותר ביחס לקשר שלי עם מישהו אחר.

לא פעם הרב"ש היה אומר שאהבה זה לא כמו ההרגשה הבהמית שמופיעה בנו בעוצמה תחת השפעת ההורמונים, אהבה רוחנית היא מה שאנחנו צריכים להוליד בעצמנו, כי הרי היא אינה קיימת מלכתחילה, היא נבנית רק על בסיס של וויתורים.

האדם מתגבר על עצמו, מקבל את תכונת הבורא, וכך הוא מתחיל לראות עם מי הוא מתכונן להתחבר. מכאן כבר נולדת בו אהבה כלפי אותו הדבר. באותה המידה שהוא אוהב את הבורא, כך הוא אוהב את החבר, כי הרי רק בעזרתו הוא יכול ליישׂם את אהבתו לבורא. זה כמו במשפחה, שכל האהבה נבנית על וויתורים הדדיים.

צריך להתחתן לא בגלל ש"התאהבת", זו אינה אהבה אלא שקר, וזה לא יחזיק מעמד זמן רב. אך אם שניכם מבינים שלמען המטרה העליונה אתם צריכים להתחבר זה עם זה, אז תלכו על וויתורים הדדיים. זה יהיה חלק מעבודתכם הרוחנית, כי המטרה תחייב אתכם וכך תיבנו ביניכם אהבה. זו כבר תהיה אהבה אמיתית שתביא לאהבה לבורא, כי הרי הבורא הוא שיחייב אתכם לוותר זה לזה ולבנות ביניכם קשרי אהבה.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "השלום בעולם", 20.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
האם יכול לשרות שלום בין גבר ואישה?
משפחה על בסיס רוחני משותף
הביטוש הוא סימן של הרצון להתאחד

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest