דף הבית / אקטואליה / אונר"א והזהות הפלסטינית

אונר"א והזהות הפלסטינית

שאלה: אונר"א, סוכנות הסעד והתעסוקה של האו"ם למען פליטי פלסטין, הוקמה בשנת 1949 במטרה לייסד גוף זמני שיעזור לפליטים להשתלב בארצות החדשות שבהן הם יתיישבו ולסיים את תפקידו תוך שנה, אבל ההתנגדות של מדינות ערב והפלסטינים לפתרון ההשתלבות וההתעקשות שלהם על זכות השיבה למדינת ישראל, הביאו לכך שאונר"א פועלת עד היום.

עם תקציבי ענק של מיליארדי דולרים בשנה, היא מעודדת את הפליטים להישאר פליטים ולא להשתלב בארצות שבהן הם חיים. אונר"א טוענת שהיא מטפלת כיום במעל 5 מיליון בני אדם, כשבפועל על פי הדו"ח של ארה"ב, מספר הפליטים המקורי מארץ ישראל מוערך בכ-20,000 בני אדם שיצאו מפה. האם היום, 73 שנים אחרי, עדיין יש סיבה להחזיק גוף כמו אונר"א?

תשובתי: אם זה נותן רווח פוליטי וכלכלי למישהו, אז ודאי שיש להם אינטרס להמשיך להפעיל את הגוף הזה.

שאלה: בסרטון שצולם עם גולדה מאיר בזמנו, היא מדברת על כך שאין בכלל דבר כזה "עם פלסטיני", כי לא הייתה פה באמת מדינה, אלא ארץ נטושה תחת מנדט בריטי. ו"פלסטיני" היה יהודי או ערבי שחיו על האדמה הזאת, לא הייתה באמת אזרחות כזו. האם ההגדרה של פליט פלסטיני היא פיקטיבית?

תשובתי: כל עוד יכולים לעשות בכך שימוש פוליטי, אז ההגדרה הזאת תתקיים. אי אפשר לפתור את הבעיה הזו אלא על ידי חוקים רוחניים. אנחנו צריכים להמשיך בשלנו, כלומר בחיבור והסברה על תפקיד עם ישראל, בשביל מה אנחנו קיימים? אנחנו מתקדמים כבר למצב שהעולם ירצה לדעת זאת, כי ירגישו שזו התרופה היחידה למצב המדרדר.

שאלה: באותו סרטון, גולדה מאיר אומרת שהיא לא מאמינה שדורות על גבי דורות הערבים ימשיכו לשנוא ולרצות להשמיד את היהודים, ואנחנו רואים שהיא טעתה והם עדיין ממשיכים באותה גישה. מה הסיבה שעד היום הערבים שחיו וחיים פה עסוקים בשנאה אובססיבית כלפינו?

תשובתי: מנפחים אותם בשנאה לישראל. מי שנותן להם כסף ועוזר להם לחזק את השנאה לישראל, עושה זאת בצורה טובה מאד. בעל הסולם אומר, שכל עוד עם ישראל לא יתקן את עצמו ועל ידי האהבה שתהיה בעם, אז דבר לא יקרה. לכן, לא כסף ולא הסברה, אלא אך ורק שלום וחיבור בין היהודים, זה ישפיע על כל אומות העולם ובמיוחד על הערבים שנמצאים בשטחנו.

 

מתוך ישיבת כתבים, 12.6.2022

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest