דף הבית / מהי שנאת חינם?

מהי שנאת חינם?

שאלה: מהי שנאת חינם? האם יש שנאת חינם ויש שנאה שהיא לא חינם?

תשובתי: כן, שנאה ואהבה אלה שני קטבים שאנחנו קיימים ביניהם, לכן עלינו קודם כל לבדוק עד כמה כל אחד חושב על עצמו כל הזמן, זה נקרא אהבה עצמית, ובמידה הזו יש לי שנאה כלפי הזולת. שנאת הזולת היא באמת שנאת חינם, כי אני לא דורש ממנו שום דבר, אני פשוט לא אוהב, לא סובל את האחר, אני לא יכול להתחשב באף אחד ולא לחשוב לטובת מישהו אחר, אלא לטובת עצמי בלבד. כך אני מתוכנת מבפנים, ורק כך אני חושב ופועל.

שאלה: והמחשבה שאני רואה את הזולת רק לתועלת עצמי, זו נקראת שנאה?

תשובתי: זה שאני אוהב את עצמי ורק את עצמי במאה אחוז וכל הזמן חושב על עצמי, זה נקרא אהבה עצמית. רק אם אני רוצה לצאת מאהבה עצמית ולהתקרב לזולת, אז אני מגלה שאני נמצא בשנאה לזולת. אבל אם אני לא רוצה לצאת מעצמי, אני לא מגלה שאני נמצא בשנאה למישהו, אבל אנשים לא מבינים באיזה מצב הם נמצאים.

שאלה: כלומר, האדם נמצא במצב של שנאה ודחייה טבעית לאחרים, כי הוא לא מסוגל לחשוב עליהם או לטובתם באמת?

תשובתי: כן.

שאלה: יש שנאה שהיא לא שנאת חינם, שהיא מוצדקת ואפילו חשובה?

תשובתי: לא. יכולה להיות שנאה אבל רק כלפי הבורא.

שאלה: מה זה שנאה כלפי הבורא?

תשובתי: מה אפשר לרצות מהאדם? אם נחקור את הטבע, אז אי אפשר להאשים אף אחד חוץ מהבורא שכך ברא את העולם ומחזיק אותו בצורה כזו. לכן כל האהבה וכל השנאה שיש לנו זה רק כלפיו. אבל לא נותנים לנו לראות זאת, אלא מכניסים אותנו למצב של הסתרה.

שאלה: יש טעם לשנוא את הבורא, או שזה מיותר וצריך פשוט להשלים עם המצב?

תשובתי: לא, זה טוב לגלות שאנחנו שונאים אותו, כי זה מביא אותנו לתיקון.

שאלה: מהי בעצם אהבת חינם?

תשובתי: אהבה ללא סיבה. אני שונא או אוהב רק מתוך הטבע שלי, כי כך אני מצייר לעצמי את ההתנהגות של הזולת וכך אני מתייחס אליו. אבל בעצם גם זה לא צריך להיות כלפי הזולת, אלא כלפי הבורא, כי הוא מצייר לפני את כל המציאות עם כל העולם וכל הנבראים וכך משחק איתי. הבורא משחק איתי דרך כל הנבראים, משפיע עליי וממני משפיע על כל הנבראים, ואז אני נמצא ביותר שנאה או פחות שנאה כלפי כל הנבראים, עד שאני מתחיל להבין שאין ברירה, אני חייב לשנות את הטבע שלי, וזה לא שייך לנבראים, זה שייך לבורא עצמו.

 

מתוך ישיבת כתבים, 20.7.2021

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest