דף הבית / אהבה / ושוב על אהבה

ושוב על אהבה

שאלה: מה זאת אהבה כלפי חברים?

תשובתי: אהבה זה חיבור ברצון אחד משותף. חכמת הקבלה נותנת לנו דוגמה כזאת: כשבינה משׂיגה מצב של "חפץ חסד" (אינה רוצה שום דבר לעצמה), היא יורדת אל המלכות, מתחברת עימה וכוללת בתוכה את הרצון שלה, כדי לדאוג לו עם כל הכוח של הבינה. וזה נקרא אהבה, לספוג את רצונו של אדם אחר ולמלא אותו בכל מה שרק אפשר. כמו שכתוב, שצריך למסור את "הכרית האחרונה" שלך, זה נקרא גילוי האהבה שאותו אנחנו צריכים להשׂיג.

אך כיצד ניתן להשׂיג דבר כזה? – צריך לדאוג שבגשמיות לכל אחד יהיה את המינימום ההכרחי, וברוחניות כל אחד יקבל את כל מה שיש לנו ברצון (בכלי) הכללי המשותף שלנו. חשוב מאוד לתפוס את כולנו כרצון אחד, ולעשות הכול כדי שהרצון הזה יחיה. כל אחד חייב להרגיש שזה תלוי בו, ובכוחו להטות את העולם הזה: לכף חובה או לכף זכות. כך אנחנו יוצרים מקום שנקרא מלכות, ובו מגלים את האור העליון, את הבורא. אך חייבים להשתדל לא לשכוח שהמטרה הסופית היא לגרום נחת רוח והנאה לבורא.

ביחס לבורא זה לא כל כך פשוט, כל עוד איננו מרגישים אותו בצורה ברורה, את האור. כך בכל אופן צריך לחשוב על כך, כדי לגרום תענוג לאותו המקום שבו הוא מתגלה, איפה שהתאספו הרצונות אליו. אהבה כלפי הנבראים זה אותו הרצון המשותף המחובר יחד. קשר שאנחנו רוצים לשחזר וליצור בין הנשמות שלנו, הוא זה שנקרא אהבה כלפי החברים. החברים הם אנשים נפרדים שמתאחדים ברמה הגשמית כדי להשׂיג קשר רוחני, פנימי. כבר ידוע לנו על זה הכול, נשאר רק ליישׂם.

כבר נאמרו על כך אין ספור מילים, אך הן כל פעם נתפסות באופן שונה, בהתאם למצבו של האדם. צריך רק להפנים ולקלוט אותן יותר ויותר עמוק בתוכנו, והאור יגיע ויגלה את כל התמונה הזאת באדם, ללא כל המילים. אז יהיה לנו ברור על מה מדובר. כאן נדרשת סבלנות רבה. ולא לחכות ולדחות הכול לאחר כך, למחר! אלא לבצע הכול בסבלנות היום, כל מה שרק אפשר, אך אם אינך רואה הצלחה, להישאר בביטחון שעוד רגע והכול יתרחש!

מתוך שיעור על אגרת י"ג של בעל הסולם, 10.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:

אמצעי בלתי נדלה להתקדמות

הכול יהיה בסדר

מה זאת אהבה והשפעה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest