דף הבית / יחסים / התעלות מעל למחלוקות

התעלות מעל למחלוקות

שאלה: אנשים מעשיים טוענים שעדיף שימותו כ 5% מחולי נגיף הקורונה, אבל צריך להפעיל את הכלכלה, מפני שאחרת היא תקרוס ויהיו לכך השלכות רעות מאוד. הומניסטים אומרים שצריך להיאבק עבור כל אדם ולשמור על חייו.

עימותים מסוג זה מופיעים עכשיו בחָבָרות, במקומות עבודה, בממשלות, במשפחות. אנשים מתחילים להיפרד. בקורסים של השכלה אינטגרלית בחנו מצב דומה וכאשר ערכנו ניתוח של הדברים, אז בין שני משתתפים התלקח עימות. התברר שלפני כמה ימים נפטרה סבתא של אחד המשתתפים, והוא היה בעד הסגר מפני שהרגיש את זה על עצמו. ולשני כבר כמה חודשים אין עבודה, אין לו במה להאכיל את הילדים והוא בעד הסרת הסגר. לעימות נשאבו גם שאר המשתתפים והקבוצה התחלקה לשני מחנות. איך היית פותר עימות כזה?

תשובתי: אי אפשר לפתור עימות מסוג זה במקום. עלינו להבין ולהכיר את כל התמונה, ורק לאחר מכן להרכיב נוסחה שלפיה נחליט מה לעשות בכל מקרה ספציפי. אבל מתוך התפרצות רגשות, איננו מסוגלים להחליט עם מי הצדק.

אם נתעלה ביחסים שלנו, אז נוכל להתעלות גם מעל הנגיף. אבל זה שעכשיו אני מקבל את נקודת מבטו או שהוא מקבל את שלי, לא יוביל אותנו לשום מקום. ההחלטה צריכה להיות הדדית, ובהתאם אליה בטוח שאף אחד לא יחלה, ומי שצריך לקבל משכורת, יקבל אותה.

שאלה: כלומר החלטה נמצאת במישור אחר לגמרי, וכדי להגיע להסכמה משותפת בקבוצה קטנה, אנשים פשוט צריכים להסדיר את היחסים?

תשובתי: לכזאת החלטה עליהם להגיע והכול יהיה נורמלי.

מתוך תוכנית טלוויזיה "מיומנויות ניהול", 16.07.2020

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest