דף הבית / הכול על הקורונה / מי יהיה עכשיו המפרנס במשפחה?

מי יהיה עכשיו המפרנס במשפחה?

שאלה: האמנם העולם החדש שמתואר על ידך, לא קרוב יותר לעבר שהיה מבוסס על סחר חליפין, עזרה הדדית ומכוון יותר לחברה?

תשובתי: לא, העולם האינטגרלי הטוב זו השתתפות כוללת בחיים האנושיים המשותפים, כאשר כולנו מרגישים משפחה אחת ומבינים, מה עלינו לצמצם. נניח שיש לי משפחה, אישה וילדים, לאישה אין אפשרות לחזור לעבודה, החלטנו, שהיא תישאר בבית, אני אעבוד, והילדים ילכו לבית הספר. נעבור עכשיו ממשפחה אחת, להרבה משפחות, נאחד אותם למשפחה אחת. מה נקבל?

רוב הנשים יישארו בבית. עלינו לתמוך בהן, לספק להן קיום נורמלי, כדי שהן תתרגלנה להיות בבית, נגיף הקורונה כבר הרגיל אותנו במקצת לזה. מה אפשר לעשות כדי שהמשפחה למרות הכול תוכל להתקיים בצורה נורמלית? אנחנו צריכים לקחת בחשבון, שברוב המשפחות רק הבעל עובד ומקבל משכורת אחת, וצריך איך שהוא להגיע למצב ממוצע לכולם.

באופן כללי, צריך לבחון את החברה האנושית, כיחידה אחת שלמה, שבתוכה חייבים להגיע לאיזון מפני שאחרת לא נוכל לחיות. הנגיף הבא יגיע ובכל מקרה יחייב אותנו בעזרת "מכות" להצטמצם בייצור שלנו.

הערה: רבים סבורים, שעדיין לא ידוע מי יהיה עכשיו המפרנס במשפחה: הגבר או האישה.

תגובתי: זה לא משנה, אפשר להחליט מה שנרצה. אני לא אומר שבהכרח כך יקרה, אבל בעיקרון, עוד לפני 150 שנה, אפילו פחות, אחוז הנשים העובדות היה קטן מאוד, בעיקר הגברים עבדו. אישה הייתה אחראית לאחזקת הבית והגבר היה אחראי לפרנסת המשפחה. כך היה בכל המדינות, כך נהוג באנושות. לאורך ההיסטוריה במשך עשרות אלפי שנים, הבעל היה יוצא לצוד והאישה דאגה למשפחה, טיפלה בילדים. למה אני צריך לפקוח לכם את העיניים על דברים ברורים לחלוטין?

הערה: פשוט במצב הנוכחי שאליו נקלענו בחלק מהמשפחות דווקא האישה נשארה לעבוד והגבר איבד את עבודתו.

תגובתי: ודאי שיש מקרים שונים. אבל ברוב המקרים האישה מרוויחה פחות מהגבר, המשכורת שלה נחשבת למשנית, בעוד שהבית והמשפחה זקוקים לה הרבה יותר מאשר לגבר. זה הוכן לנו מנקודת המבט של הטבע.

שאלה: האם היית רוצה לחיות במינימום?

תשובתי: לא מדובר על מינימום שכר, לא צריך להסיק כל מיני מסקנות מדבריי. אני אומר, שהייתה פחות תעסוקה מפני שלמעשה היא הייתה גדולה פי שתיים ממה שהכרחי למחייה שלנו. זו גם הסיבה לזיהום האטמוספירה, המים, הסביבה וכולי.

עדיף שנעסוק בחינוך, בקשר כללי משותף, ניתן לנשים אחריות ואמצעים לחינוך והאיחוד. זה מה שהיא יכולה לעשות, אם היא משוחררת  מכל העבודות הלא נחוצות.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 03.05.2020

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest