פירמידת העולם

הרצונות של כל הנשמות מרכיבים מבנה אחד משותף שהוא אינו אחיד, אלא מתחלק למספר רב של דרגות וצורות שונות בהתאם לעשר ספירות, שלושה קווים, שניים-עשר פרצופים. כל הרצונות מגיעים להשתוות עם הבורא בסופו של דבר, כל אחד בהתאם למקורו, כלומר בהתאם לעביות, גודל הרצון.

אך גודל הרצון נקבע לא על ידי הכמות אלא על די האיכות. כפי שבארבעת דרגות ההתפתחות של האור הישר, הדרגה הבאה נבדלת לא בכך שהיא גדולה פי עשר מקודמתה, אלא בכך שהאחת רוצה לקבל והאחרת רוצה להשפיע, השלישית רוצה לקבל על מנת להשפיע והרביעית רוצה לקבל על מנת לקבל ואחר כך להיתקן. כלומר, דרגת הרצון, עביותו, נקבעת לא על ידי כמות הרצון, אלא על ידי יכולתו להרגיש ולהבין יותר, להבין את מצבו ביחס לאור. במידה שהרצון מרגיש את עצמו הפוך לאור, עביותו גדולה יותר. זו הערכה לגמרי איכותית. במידה שהרצון מרגיש את עצמו נבדל יותר מהאור, כך הוא מתעורר מהר יותר כדי לסלק הבדל זה. הרצון אינו מסוגל לסבול את הקרע הזה. לכן מידת התיקון מתאימה למידת הקלקול, הרגשת הניתוק שלו מהאור, "קשיות" (עביות) הרצון. ככל שהניתוק גדול יותר, כך משמעותית יותר הרגשת ההתקרבות, הקשר עם העליון. כפי שנאמר "כל הגדול מחברו, יצרו גדול ממנו".

תוך כדי תהליך התיקון אנחנו עוברים דרגות שונות שחלקן תלוי בעביות הרצון וחלקן אינו תלוי. פעם מתפתחים חלקים מסוימים, ופעם חלקים אחרים, כמו בעובר שבו בתקופות שונות מתפתח פעם המוח, פעם הגפיים ופעם האיברים פנימיים. הבריאה כולה מתפתחת כמו עובר ואחר כך עוברת "יניקה" ונכנסת לגיל ההתבגרות. האנושות בתוך הבריאה מתפתחת על פי אותם השלבים.

בהתאם לרצון שפועל בתוכנו בזמן נתון, כל הנשמות מתחלקות לישראל (ישר-אל, ישר לבורא) אלה שהתעורר בהם הרצון (רשימו, גן המידע הרוחני) לתיקון, ו"אומות העולם" בהן הרשימו עדיין לא התעורר. ברור שהרשימו עוד יתעורר בהן, אך עדיין הוא לא נמצא. החלוקה הזו היא יחסית, ויכולה להשתנות כל רגע. החלק הפנימי הוא החשוב ביותר – ישראל, הנשמות שהתעוררו לתיקון נקראות חלקו הפנימי של העולם, דרכן האור מתלבש על כל שאר הרצונות. על פי ערך הפוך בין האור לכלי, האור נכנס לתוך המערכת דרך הרצונות הזכים ביותר שהם ג"ע של העליון, וממנו מתפשט לתחתון וממנו לתחתון יותר, כך בהדרגה האור ממלא את כל הרצונות על פי השלבים "עיבור – יניקה – מוחין".

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "שפחה כי תירש גבירתה", 12.12.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest