דף הבית / הכול על הקורונה / וירוס קורונה משנה את המציאות – חלק א'

וירוס קורונה משנה את המציאות – חלק א'

מטרת הבריאה ומגפה בקנה מידה עולמי

שאלה: האם מנקודת מבטה של חכמת הקבלה הטבע הוא בעל תבונה? האם כל מה שמתרחש איתנו מתוכנן מראש? האם קיים שׂכל עליון או שזה כוח של איתני הטבע?

תשובתי: הטבע הוא לחלוטין בעל תבונה. יש לו התחלה וסוף של ההתפתחות, כלומר תוכנית טבע של הדומם, הצומח, החי והאנושי, והיא מתבצעת בקפידה. אבל במידת הביצוע שלה מופיעות כל מיני בעיות. מאחר ובתוכנית הזאת משתתף הטבע הדומם, הצומח, החי והאנושי, אז הטבע האנושי שהוא הנעלה ביותר, נוטה לכל מיני תנודות, שינויים לצד זה או אחר.

לאדם קיימת בחירה חופשית, הוא יכול לשנות את עצמו, או להיות דומה או לגמרי לא דומה לטבע. בהתאם לכך הוא משנה את מסלול התנועה שלו. אבל בכל מקרה, התנועה שלו מכוונת לאותה נקודה, לאותה מטרה.

שאלה: כלומר חוקי הטבע אינם קבועים ומוחלטים בדרגת האדם והחברה?

תשובתי: לאדם ישנה בחירה חופשית, וזה אומר, שבכל זאת ניתנת לו אפשרות להגיע מנקודה  A לנקודה B בדרכים שונות.

שאלה: כלומר המטרה הסופית קבועה ומוחלטת בכל מקרה?

תשובתי: לא רק המטרה הסופית, אלא גם כל התנועה שלנו. אפשר לחלק אותה לקטעים קצרים ובכל קטע אנחנו יכולים לנוע בדרך יותר טובה או בדרך פחות טובה.

שאלה: בקטע הנוכחי של הדרך התגלתה מגפה בקנה מידה עולמי, וירוס בשם קורונה. כולנו מבינים שהיו בעבר הרבה וירוסים דומים, והם היו הרבה יותר מסוכנים. במה נבדל המצב הזה ממצבים אחרים בהיסטוריה שלנו? האם ההבדל נעוץ בעובדה שהיום אנחנו יותר תלויים הדדית, יותר אינטגרליים ולכן טבעי הדבר שזה ייתן את אותותיו?

תשובתי: כן. אם בעבר המגפות שהיו באירופה ובחלקים אחרים של העולם לא פגעו ביבשות אחרות ובעמים אחרים, אז עכשיו זה לא כך. היום אנחנו עד כדי כך מקושרים הדדית מבחינה תרבותית, כלכלית, מסחר עולמי ובכל שאר התחומים, שאיננו יכולים שלא לחיות כמו אנושות מאוחדת.

לכן הווירוסים מכים בכולנו, בכך שהם מתפשטים בהדרגה מקצה אחד של העולם לקצה השני. ואין לנו לאן לברוח, אנחנו לא יכולים להתיר את הקשרים בינינו.

הערה: הייחודיות של המצב הזה, התלות ההדדית העכשווית שלנו ובעיקר הגבלות לא פרופורציונליות שמנהיגות הממשלות. הרי היו מגפות שונות, אבל אף אחד לא התייחס לזה בצורה כזאת.

תגובתי: זה היה בעבר, כאשר לא היינו מקושרים זה עם זה כמו היום. היום הקשר בינינו  טוטלי, קשה לתאר איפה הוא איננו. לכן בגלל הווירוס אנחנו צריכים להתרחק זה מזה, כל אדם צריך לבודד את עצמו מאחרים, מה שבלתי אפשרי בעולם הנוכחי.

מתוך תוכנית טלוויזיה "ווירוס קורונה משנה את המציאות", 12.03.2020

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest