דף הבית / חינוך, ילדים / תנ"ך בקומיקס – ספר לימוד!

תנ"ך בקומיקס – ספר לימוד!

thumbs_ruki_pered_licom_100_wp.jpg

על פי ידיעה שהתפרסמה ב"חדשות מטח": משרד החינוך בישראל נתקל בבעיה שהתלמידים אינם רוצים ללמוד תנ"ך. רוב המורים לתנ"ך אינם מכירים את המנהגים ומתייחסים ליהדות בזלזול. הצעה שהועלתה במשרד החינוך, היא ללמד תנ"ך בבתי ספר באמצעות ספרי קומיקס עם תמונות צבעוניות, דו-שיח משולב בהומור בין הדמויות התנ"כיות השונות וכדומה. האם הכנסת קומיקס כספר ללימוד תנ"ך יפתור את הבעיה, או שצעד כזה יפגע ביחס כלפי הנושא ויהפוך להיות מעשה חבלה רוחנית ?

התייחסותי: אנחנו לא יכולים ללכת נגד התפתחות הטבע האגואיסטי. אנחנו נמצאים בתוכו. לכן, לקיים מלחמות עם עצמנו זהו מעשה חסר תועלת. הבעיה אינה ניתנת לפתרון באמצעות מורים טובים או קומיקס. אנו צריכים לראות את הבעיה באופן מציאותי. לילדים יש אגו ברמה יותר גבוהה. חייבים להראות להם משמעות ורווח במה שמציעים להם. אף אחד כבר לא מאמין ברווח ב"עולם הבא" שמבטיחה הדת באופן מעורפל, לפחות לא עד כדי כך שישקיעו מאמצים בלימוד התנ"ך, ויותר מכך בביצוע הוראות דתיות.

גם בקרב האוכלוסייה הדתית, חלה ירידה ניכרת בנכונות ללמוד תנ"ך, מאחר שהאגו גדל אצל כולם. על מנת למשוך את הדור הצעיר בימינו ללימוד תנ"ך, אנו חייבים לפתוח את המשמעות הפנימית של הלימוד, ולהראות את הרווח העצום שנרוויח מהשימוש הנכון בלימוד התנ"ך. את זה ניתן לעשות אך ורק באמצעות גיוס ידיעות בסיסיות מחכמת הקבלה.

3 comments

  1. ב"ה.

    בטח, מי ירצה ללמוד סתם תנ"ך, תנסו לפתוח לפחות פירוש רש"י.

  2. הדס מהקבוצה הווירטואלית

    אני מאוד אהבתי בתיכון את ספר ישעיהו שדיבר על המצב האמיתי של העם ולא הייתה אפשרות אפילו לבלבל את זה……

    הגיע הזמן לפתוח את התנ"ך ולתת לילדים האלה את האור שהם זקוקים לו,

    דווקא כשהשכינה בעפרא ניתן להרימה לאורה גדולה

  3. גם אני מאוד אהבתי תנ"ך למרות שהיום כשאני מבינה מהי חציית ים סוף ויציאת מצרייםת מבזיק במוחי ההסבר שקבלתי בתיכון – שהחצייה נעשתה בזמן שפל בים ובאמת לא השאיר יותר מדי רושם אלא נשמע פשוט סתמי. אבל כל המלחמות עם הפלשתים שלא נפסקו עוררו בי מעין תמהון פנימי , אך לא זכור שאי פעם העלתי את השאלה בכתה! 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest