דף הבית / קבלה לעם / שאלות ותשובות / ביטויים נצחיים של איינשטיין חלק ב'

ביטויים נצחיים של איינשטיין חלק ב'

ציטוט של איינשטיין: "כל בני האדם משקרים, אבל זה לא נורא כי אף אחד לא מקשיב לאחר".

התייחסותי: זה נורא שלא מקשיבים, זה נכון. להקשיב, זה אומר להכיר במשהו, להבין. לא להסכים, אבל להבין לְמה מתכוון האחר, למה יש לו כזאת השקפת עולם.

הערה: כלומר להכניס אותו במקצת לתוך עצמך.

תגובתי: זה אפילו לא רק להכניס, תיכנס לתוכו ותבין באיזה אופן הוא פועל, חושב. יכול להיות שאופן המחשבות שלו, גישתו לחיים היא נכונה. תנסה באופן כלשהו להתווכח איתו, להזדהות וכולי. זה אומר להקשיב לאחר. להקשיב, זה בראש ובראשונה להבין.

שאלה: האם אתה סבור, שאנשים מקשיבים זה לזה או לא?

תשובתי: לא. אגואיסטים אינם יכולים להקשיב זה לזה הם מלכתחילה מכוונים כדי לגרום סיפוק באופן מדויק לאגו שלהם.

שאלה: כלומר רק להביע את דעתם?

תשובתי: לא רק דעה, אלא בכלל להשיג את מה שאני רוצה. זה הבסיס לכל ההתנהגות שלי, ואף אחד לא יכול להסיט אותי מזה. רק בהשפעה של ייסורים גדולים מאוד, אני יכול באופן כלשהו לשנות את הדעה שלי שוב באופן אגואיסטי,  לכיוון זה או אחר, ושוב להמשיך להתקדם בצורה אגואיסטית.

הערה: זו בעיקרון הסיבה לכל הצרות, בני אדם לא מקשיבים לאחרים.

תגובתי: אנחנו נבראנו באופן כזה. אנחנו הרי תוצאה משבירת הנשמה הכללית, שבירה של הרצון הכללי, ולכן בכל אחד מאיתנו ישנו רצון אגואיסטי שפועל רק בתוך עצמו. כל אחד מאיתנו חי בתוך עצמו.

הערה: אם האדם היה שומע שזו תוצאה מהטבע האגואיסטי שלו, אז הוא היה מתחיל מעבר קטן?

תגובתי: לא, זה לא יעזור. לשמוע, זה לא עוזר, בזה כל העניין. יש צורך בכוחות עליונים של הטבע, כוחות שנסתרים בטבע ויכולים לעזור לנו להפוך להיות אחרים, הפוכים למצב הנוכחי שלנו. זוהי שיטה שלמה.

שאלה: האם אתה חושב שאיינשטיין הבין שישנם כוחות נסתרים בטבע?

תשובתי: הוא לא הבין את האפשרות לשנות את האדם.

ציטוט: "אתם חושבים שהכול כל כך פשוט? כן, הכול פשוט אבל לגמרי לא כך".

תגובתי: זה נכון. מפני שאנחנו לא יכולים לתאר לעצמנו עד כמה פשוט, קרוב והפוך לנו העולם העליון, עולם של השפעה ואהבה, כאשר כולנו משיגים הכול באיחוד ולא בפירוד ובבידוד זה מזה.

הערה: אנחנו אומרים: "אהבה, זה כל כך פשוט! בואו נתחבר, נאהב זה את זה". ואילו אתה אומר: "זה כל כך לא פשוט!".

תגובתי: אני אומר: "זה כל כך לא פשוט", מפני שאנחנו לא מסוגלים לעשות את זה, אבל לא צריכים כל הזמן לדרוך על אותה מגרפה. אהבה, זה לא מה שאנחנו קובעים כאהבה בעולם שלנו, סיפוקים הורמונליים, פסיכולוגיים או מיניים שבעולם שלנו. לא.

הכוונה היא לחיבור של בני האדם ביניהם באיחוד פנימי שבו אנחנו מרגישים שלא הגופים שלנו (הגופים כביכול נעלמים), אלא אנחנו עצמנו מקושרים הדדית בצורה פנימית, מתרחש אצלנו איזה חיבור, מיזוג שיוצר אחדות חדשה, פנימית, רוחנית. באחדות הפנימית והרוחנית הזאת אנחנו מתחילים להרגיש שאנחנו כביכול חיים בבועה אחרת, בעולם חדש.

שאלה: וזוהי האהבה?

תשובתי: זה מושג על ידי אהבה. קשר כזה נקרא "אהבה".

ציטוט: "אם בלגן על השולחן מסמל בלגן בראש, מה מסמל שולחן ריק?".

אתה כל הזמן מדבר על תפיסת המציאות. מה באמת מסמל שולחן ריק?

תשובתי: זה הרי משל. ובאופן כללי, אדם שאין בתוכו מחשבות, מאבק, מבוכה תמידי, חיפוש תמידי, לא מתקדם, לא מתפתח. עליו כל הזמן להטיל ספק בעצמו וכל הזמן לברר.

שאלה: ולזה אתה קורא חיים?

תשובתי: כן. אבל כאשר אנחנו מסתכלים על אדם כזה, אנחנו חושבים: "הוא, כנראה לא יודע שום דבר. הוא כנראה, לא בטוח". אבל למעשה הכול להיפך. שלווה בהמית הורגת הכול, וזה כמובן דבר נורא!

אנחנו מקווים, שהבורא ישמור עלינו ולא יניח לנפשנו.

מתוך תוכנית טלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 12.03.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest