דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כיצד לקבל את חופש הבחירה?

כיצד לקבל את חופש הבחירה?

מתוך ספרו של בעל הסולם "בית שער הכוונות": בעת שאין לז"א אלא נפש, רוח, נשמה, הם מבררים לו רק ג' כלים מוחא, עצמות, גידין שהם כלים דכח"ב, וב' כלים דבשר ועור הם עוד בלתי נבררים. ואז נקרא גם הכלי דבשר בשם עור, כי כל בחינה בלתי נבררת נקראת עור, שמשמעותה טוב ורע מעורבבים זה בזה. שאז ג' הקליפות מעורבות בב' כלים אלו דבשר ועור, שהם רע גמור. ועל כן כולם יחד, נחשבים כמו אחד, וכולם קליפות. אלא בעת שמשיג המוחין דחיה, אז נעשה בו תיקון המילה, שהוא סוד הבירור של כלי דבשר והפרדת ג' הקליפות.

קודם מתרחש זיווג ברמת העיבור, אחר כך זיווג במצב הקטנות, ואז זיווג בגדלות שבו מתגלה האח"פ ובו חלקי הבשר והעור. כאן מתרחש התיקון שנקרא "מילה", "פריעה" ו"עטיפת דמה", כלומר הפרדת רצונות ההשפעה מהקבלה. הלאה…

"מילה", הסרת "העור", הפרדת הרצונות/הקליפה "רוח סערה", השורש הראשי של שלושת הקליפות.

"פריה", חיתוך הרצונות/קליפה "ענן גדול".

"עטיפת דמה", חיתוך הרצונות/קליפה "אש מתלקחת".

כך נחתכים כל הכלים/הרצונות שאי אפשר להשתמש בהם כי הם כל כך כבדים מבחינה אגואיסטית. אחרי זה מתגלה חלק של בשר שהיה מכוסה ב"עור" וחלק מהעור הנשאר על הכלי "בשר". אז מתגלה קליפת נוגה שנשארה לא מבוררת, בה נמצא חופש הבחירה שלנו. במקום הזה, בחלל הרוחני, אנחנו תמיד נלחמים על הגבול שבין קליפה לקדושה, כל פעם מנסים להוסיף משהו לעבודה הרוחנית שלנו.

מעל הגבול הזה נמצאת הקדושה, מתחתיו הקליפה, ואנחנו כל הזמן מחפשים האם אפשר להוסיף עוד קצת כדי להרחיב את גבולות הקדושה. הבירור הזה נעשה בכל 10 הספירות של זעיר אנפין, על כולן להיות בעלות "מילה". אך כיוון שהקליפות הראשיות נתפסות בסוף הפרצוף, כלומר בספירת יסוד, התיקון נעשה על ספירת היסוד ומשם הוא מתפשט לשאר הספירות.

מתוך השיעור על ספרו של בעל הסולם "בית שער הכוונות", 08.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
כוחות הטומאה – עוזריו של הבורא
עץ בטעם תפוח
מה זו קליפה?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest