דף הבית / כללי / תנועה וזמן ברוחניות

תנועה וזמן ברוחניות

שאלה: במה שונים זמן ותנועה ברוחניות מזמן ותנועה בגשמיות?

תשובתי: העולם שלנו והעולם הרוחני, הם שני עולמות מקבילים. ההבדל הוא שהעולם הרוחני, הוא העולם העליון ממנו יורדים אלינו כל האותות שמנהלים אותנו ומקבלים מאיתנו תגובה. שני העולמות מורכבים מכמות זהה של אובייקטים, אלא שהעולם הרוחני, מורכב מאובייקטים רוחניים, והעולם שלנו מורכב מאובייקטים גשמיים וביניהם יש קשר מקביל.

לכל מה שנמצא בעולם הרוחני, יש את ההטבעה שלו בעולם שלנו. דרך התודעה של העולם שלנו אנחנו יכולים איך שהוא לתאר לעצמנו מה מתרחש בעולם העליון, רק עם תיקון כי שם האובייקטים, הקשרים והפעולות הם רוחניים.

אובייקט רוחני נבדל מאובייקט גשמי בכך שמדובר בכוח ולא בחומר. במילים אחרות, כוח, זה החומר של העולם הרוחני. או להיפך, החומר הרוחני, זה כוח.

במה שנוגע לזמן, אז בעולם הרוחני הוא לא קיים. בעולם הגשמי זמן זה משהו אוטומטי, שמתרחש, השעון מתקתק, משהו נע ממקום למקום, משהו מופיע והולך. בעולם הרוחני אין פעולה כזו. שם הכול נמצא במצב של מנוחה. וגם אם משהו זז, זה רק אם אני מזיז ממקום למקום. אני מזיז רק את הפעולות, הרצונות, המחשבות והכוחות שלי בהתאם למאמצים שלי. באופן כזה, מעבר רוחני ממקום למקום זו פעולה, והוא מהווה גם זמן. ליתר דיוק, זמן רוחני נקבע על ידי מספר השינויים.

בעולם שלנו אם אני אומר שחלף זמן רב, זה לא אומר, שישנתי או עשיתי משהו והזמן חלף. אלא פשוט השעון מתקתק באופן מכאני, ומודד זמן.

בעולם הרוחני שום דבר לא מתקתק. אם לא עשיתי אף פעולה, אז הזמן הוא אפס. אם עשיתי פעולה אחת, אז הזמן הוא שנייה אחת. אם עשיתי 20 או 30 פעולות, אז בהתאם לזה עברו 20 או 30 שניות. וכולי. אני הוא המקור של הזמן הרוחני.

שאלה: עם זאת, אתה אומר שאין תנועה. אז מהי פעולה?

תשובתי: פעולה, אלה מצבים שאותם אני עובר. תנועות ברוחניות אלה גם שינויים, רק שהם איכותיים: שינוי לימין, זה לכיוון חסדים, שינוי לשמאל, זה לכיוון חכמה, למעלה, זו עלייה, למטה, זו ירידה. אם אני לא עושה זאת, אין שום תנועה.

דווקא באופן כזה מצטיירות האותיות השחורות על רקע לבן, מפני ששחור זה האגו שלי, שמתגלה על רקע לבן של תכונת השפעה וקשר.

מתוך שיעור וירטואלי, 19.08.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest