דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / סערה מסביב לבורא

סערה מסביב לבורא

laitman_2010-05_ny_4aee73f7d5_b-70.jpg

אם הפרצוף העליון רוצה לתת משהו לתחתון, הוא מקטין את עצמו כמו שאימא פונה לילד. היא מכינה לעצמה אוכל של "מבוגרים", ולתינוק מכינה מזון מיוחד בטמפרטורה מסוימת. פעולות נוספות אלו, דרך מנגנון מיוחד של קשר העליון עם התחתון, נקרא "שערות" מהמילה "סוער" או "סערה".

העליון רוצה לתת לתחתון את כל מה שיש לו! אך חייב לצמצם את עצמו ולתת לתחתון רק קצת, רק במידה שהתחתון מסוגל לקלוט. העליון חייב לדאוג גם שמילוי זה יביא תועלת לתחתון. צמצום זה, כוח שהעליון מחזיק את עצמו נקרא "שערות", כפי שזה נשמע שהכול "סוער" בו.

עכשיו תארו לעצמכם כמה סובל וסוער הבורא! הרצון שלו להשפיע הוא עצום, הוא רוצה לתת לנו את כל גמר התיקון! הוא מסתכל עלינו ורואה שאין למי לתת… אף אחד אינו רוצה לקבל שום דבר. איזה סבל עצום זה לראות תינוקות גוועים ברעב כמעט, בזמן שיש לו אפשרות לעזור לנו, לרפא את כל הפצעים שלנו ולמלא בכל טוב, ואיננו רוצים זאת! איננו מסוגלים לקבל ממנו כלום.

כתוצאה מהסערה שהבורא מחזיק את עצמו, מתחילים לפעול עלינו כוחות רשע, קליפות, שמנסות לעורר אותנו ולהכריח לפעול. נדמה לנו שפועלים עלינו כוחות רעים, אך הם מופיעים במידת התקדמותנו, כי אנחנו מאחרים בהתפתחותנו, איננו מאפשרים לאור למלא אותנו.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות", 06.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
כל העולמות על שיפוד אחד
עשרה לבושי האור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest