דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קליפה מגינה על הפרי

קליפה מגינה על הפרי

laitman_2009-11_8715-70.jpg

נאמר שקליפה שומרת על הפרי. "כוחות הטומאה" (הקליפה) מקיפים את הכלי/הפרי מכל צדדיו ומגנים עליו מפני העולם החיצוני. אך לא מובן, הרי בתמונת הבריאה העולם שלנו מוקף על ידי עולמות יותר עליונים, אז ממי המעטפת הזאת מגינה עלינו, מהעליון? – היא מגינה עלינו משני הכיוונים: גם מהאור העליון שאיננו יכולים לקבל, ומעצמנו, כך שאינה מאפשרת לנו לצאת החוצה.

אך אם אדם הנמצא בעולם הזה, מסוגל להשׂיג כזה רצון שפורץ את הקליפה הזאת ויוצא דרכה לעולם העליון, אז בבקשה! הקליפה שומרת עליי ונותנת לי כזו התנגדות, שכנגדה אני צובר כוח המספיק כדי לעמוד נגד ולחיות בעולם העליון.

ומצד שני, היא שומרת עליי מהשפעת יתר חזקה של העולם העליון, כדי שלא ארגיש אותו בעודני חי בעולם התחתון, אחרת הוא יכול להזיק לי. האוכל לעליון, זה רעל לתחתון. בשבילו זה אור של השפעה, ואני כשאראה אותו, מייד אברח, עד כדי כך הוא יהיה שׂנוא עליי. אני לא אוכל לעמוד בפניו, האור הזה יראה לי כחושך נוראי.

אתם זוכרים איזה חושך ודחייה הרגשתם ביום הראשון בכנס "קבלה לעם" העולמי? מה זה היה? – רק נגיעה קלה של אור ההשפעה. התגלה לנו קצת אור, ואנחנו הרגשנו אותו כמשהו דוחה, חשוך, מקפיא, וחשבנו: "לא, כל מה שתרצה, רק לא זה!". אך למה? – מפני שהוא, המשפיע, ואני המקבל. פרעה עומד ישר כנגד הבורא, ובמצרים קיים כל האור, רק שהוא מורגש על ידינו כחושך מצרים.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "בית שער הכוונות", 05.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
אחור באחור
מה זו קליפה?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest