דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / על התועלת בהעמדת הפנים

על התועלת בהעמדת הפנים

שאלה: מה לעשׂות אם אינני רוצה להיות חלק מהקבוצה אלא רק מעמיד פנים, מאחר ואומרים לי שזה חיוני להשׂגת המטרה?

תשובתי: אני צריך להעמיד פנים לא בגלל חוסר ברירה, אלא כדי לעזור לחברים, להוסיף להם כוחות. במציאות, אני משׂחק נגד האגואיזם שלי שמבלבל אותי. אני משקיע את כל כוחותיי, אך הם מעטים מידיי. יחד עם זאת, ברור לי שאם הקבוצה תקרין עליי את הכוח שלה, אז אני אוכל להתפעל ולהתעלות מעל עצמי. אז כיצד לעורר את הקבוצה ל"הקרנה" כזאת עליי? – לשם כך אני מבצע השפעה לחברים. אני מעביר להם את ההתפעלות שלי, עוטף אותם בחום, מצית אותם בהתלהבות שלי, למרות שבפועל אין לי אותה.

אני בכוונה משׂחק, כדי לקבל מהחברים בתגובה את אותו הדבר, רק בעוצמה גדולה פי מאה פעמים. כי הרי המשׂחק שלי מצית אותם, גם אם הם רוצים בזה וגם אם לא. ולא משנה שאני משקר, הם בכל מקרה חדורים מההתפעלות שלי ומקרינים אותה עליי.

הנה יוצא, שהניצוץ המלאכותי המנופח שלי נהפך ללהבה אמיתית. התחלתי בצורה מלאכותית, וכתוצאה מזה נדלקתי באמת. וכל האש הזאת של הרצון, היא שלי. בעזרת הסביבה ביצעתי עבודה בשינוי הצורה של האגואיזם להשפעה.

הקבוצה היא כמו מָגבר, המכפילה את ההתפעלות הראשונית הקטנה שלי. ועכשיו עם הרצון הזה שהרווחתי ביושר, אני פונה לבורא, ללא שום זיוף, בצורה רצינית מאוד.

מתוך שיעור על הקדמת ספר הזוהר, 06.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
שקר אמיתי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest