דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לא משבר, אלא גילוי השבירה

לא משבר, אלא גילוי השבירה

שאלה: מיהו התחתון הזה שמעלה מ"ן?

תשובתי: התחתון הוא הנשמות השבורות. "שבורות", הכוונה שהן מגלות שאינן יכולות להתחבר ביניהן, להשׂיג איחוד שהיה לפני השבירה. מאיפה הן יודעות מה היה לפני השבירה? – בעזרת כל מיני אמצעים הן מעוררות בתוכן את הרצון הזה, הנחיצות לאיחוד.

בתוכנו קיימות רשימות (גנים של מידע) מהשבירה, הנקראות "ז' רשימות" או "ז' אורות". אם אנחנו רוצים להתחבר בינינו ועובדים על זה בקבוצה, בכך שמבצעים כל מיני פעולות לאיחוד, אז אנחנו מעוררים בתוכנו את הרשימות האלה, ואז מרגישים את החיסרון של האיחוד הזה. אז כיצד עלינו להתחבר?

בזמן הלימוד מלמעלה מגיע האור, פועל עלינו, אנחנו גם כן עושים כל מיני פעולות, והאור יחד עם הפעולות שלנו מעורר בנו רשימות מהשבירה. אז אנחנו מבינים, לפחות בשׂכל וקצת ברגש, שאנחנו צריכים להתחבר. כשמופיע בנו לפחות רצון חלש להתחבר, זוהי תוצאה של פעולת האור, כי הרי זה לא יכול להופיע בפני עצמו. אז אנחנו מתחילים לחפשׂ שיטה להתחבר.

אנחנו חושבים שאנחנו מסוגלים להתחבר ישירות, בכך שמבצעים כל מיני פעולות, מארגנים כנס, כנסי "כולנו יחד", ישיבות חברים, ובסופו של דבר מגיעים לשבירה, לאכזבה ולמשבר. אך זה לא משבר, אלא גילוי השבירה, רק שזה מלמטה למעלה. זהו מצב טוב, גילוי חוסר איחוד, כי הרי גם מקודם היית שבור, אך רק לא גילית זאת. עכשיו, כשגילית בתוכך רצון, צורך לאיחוד, יש לך הזדמנות להתחיל לעצב ממנו מ"ן, כי הרי הרגשת הרצון לבדה אינה מספיקה.

אתה צריך לעבוד עם הרצון הזה יחד עם הקבוצה, להשתדל להתחבר עם החברים, לעבֵד את הרצון הזה שהתגלה בך. כי הרי התגלתה רק ההרגשה שאיננו מסוגלים להתחבר. אך זה לא מספיק. הרצון שלך חייב להיות מכוון לעליון, להשפעה, לחיבור בינינו, כדי לגלות את הרוחניות, את הבורא, את תכונת ההשפעה הכללית.

כשאנחנו עובדים על זה יותר ויותר, אנחנו פתאום, כתוצאה מהשפעת האור, מתחילים לגלות בתוך הפעולות שלנו ניסיונות להתחבר שאיננו מסוגלים לזה, וצריכים לבקש מהעליון. ובאותה הצורה, בכך שרוצים לבקש מהעליון וכאילו בפנייתנו אליו, אנחנו מגלים שהעליון הזה דרוש לנו, לא רק בשביל שהוא יחבר אותנו, אנחנו מתחילים להרגיש שעושים את זה דווקא עבורו. אנחנו מתאחדים בינינו לא למען עצמנו, אלא כדי להתחבר עימו, ובזה לגרום לו נחת רוח.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות", 05.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
למה עולם האצילות לא נשבר?
הקיר בפנים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest