דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / עולם החופש האין סופי

עולם החופש האין סופי

שאלה: מה הכוונה "לראות עולם רוחני"?

תשובתי: איננו יכולים לראות את העולם הרוחני בראייה הרגילה שלנו, בעיניים. העולם הרוחני נתפס בהרגשות הפנימיות. ולמרות שהוא מצטייר לנו כאין סופי וחסר גבולות, אך אין זה נקבע על ידי מדידות גיאומטריות של העולם שלנו, אלא על ידי התכונות שלנו, על ידי החושים החדשים שלנו, הראייה הפנימית.

וכשאנחנו רוכשים תכונות אלה, הכול הופך להיות פשוט וקל יותר. אנחנו רואים כוחות שעומדים מאחורי כל פעולה, מאחורי כל אובייקט. הכול מאוד מדויק, ברור וקבוע. אנחנו מבינים שכולנו מנוהלים מלמעלה, ושלאדם קיימת רק פעולה חופשית אחת, לרצות לראות את העולם הרוחני כדי לזהות את עצמו עם הפעולות האלה. הוא בעצמו אינו מבצע פעולות, אלא רק מזהה עצמו איתן. אך בכך שמרגיש את עצמו חופשי, מפני שמתעלה מעל הטבע האגואיסטי שלו ומתחיל לבצע את כל החוקים לא בכפייה כפי שזה היה קודם אלא לפי רצונו העצמי, מרגיש ורואה אותם. וזה כבר עניין אחר לגמרי, זה מוסיף לאדם הרגשת החופש.

בהדרגה הוא עד כדי כך משווה את עצמו עם הכוח העליון, שלא רק שמצדיק אותו, אלא גם דורש שהוא יבצע את כל אותן הפעולות שבעיקרון כבר מושרשות בתוכנה שלו, עוד לפני שהוא התכוון לבצע אותן. הוא דומה לילד קטן שרץ לפני מבוגר ודורש שהוא יעשה את זה, ואז באמת מתרחש חיבור מלא של הבורא עם הנברא.

ידיעות קודמות בנושא:
שנה עצמך – שנה את העולם
רוצה לקבל החלטות בעצמך?
החיים האלו הם חלום, בתוך חלום, בתוך חלום…

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest