דף הבית / קבלה ומדע / טבע / לאן לנסוע, אם המסילה הסתיימה?

לאן לנסוע, אם המסילה הסתיימה?

שאלה: למה בזמן האחרון מתרחשים כל כך הרבה אסונות טבע רציניים, כמו למשל האסון בכרמל?

תשובתי: המגמה הכללית של הטבע היא שהאסונות, לצערי, הופכים לשגרה בכל העולם. וככל שאנחנו מתקדמים, כך יותר תכופות שומעים עליהם. חכמת הקבלה מסבירה את זה כך: הבורא כל הזמן מקדם אותנו, מתחילת הבריאה ועד סופה, בכיוון אחד, בקו ישר, והוא לא ירפה מזה. כלומר, קיימת נוסחה מאוד פשוטה: הטבע כל הזמן מגביר את השפעתו עלינו, ובכך מאלץ אותנו לגדול.

בכל השלב הקודם גדלנו בזכות האור שפועל עלינו, הכוח העליון, הטבע, הבורא, כך שכל הזמן הגדלנו את הרצון האגואיסטי שלנו. זה נקרא התפתחות הציוויליזציה האנושית, שנמשכה עשׂרות אלפי שנים. ההתפתחות הייתה כפופה לנוסחה אחת פשוטה: האגואיזם גדל מדור לדור ובמשך חיי אדם, יישׂמנו אותו בצורה ישירה בכך שהשׂגנו כל מה שרצינו ופיתחנו לשם כך את כל האמצעים הדרושים. לכן לא הייתה שום בעיה, צריך היה רק לנצל את כל מה שקיים מסביב, החברה האנושית ומשאבי טבע, כדי למלא את עצמנו.

אך סוף המאה ה-20 (הזמן שעליו דיברו המקובלים מזמן) היה סוף לא רק של האלף, אלא גם סוף של כל הפרדיגמה הקודמת, של כל אותו עיקרון ההתפתחות, שגדלנו בתוך האגואיזם שלנו בתקווה יחידה, למלא אותו כמה שיותר. הגיע הזמן לעשׂות סיכום ולהבין שלא ניתן להמשיך בצורה כזאת יותר. זה לא ממלא ולא מפתח אותנו יותר. זה נהפך למרדף אחרי הארנב המלאכותי במסלול המרוץ, וכבר איננו רוצים להשתתף בו יותר. כך אי אפשר להתפתח לנצח.

כל ההתפתחות עוברת לפי 4 בחינות: 1-2-3-4 (א'-ב'-ג'-ד'), ועכשיו אנחנו הגענו לבחינה ה-4 ובכך סיימנו לגמרי את השלב הראשון של ההתפתחות. המקובלים כבר עשׂו חשבון מראש מתי זה יתרחש וקבעו תאריך: שנת 1995. ואנחנו מתחילים בהדרגה לחוות את המשבר בכל התחומים: במשפחה, בחינוך, בתרבות, בתעשׂייה, ביחסים בין המדינות, והבעיה העיקרית – האקלים. מחוסר האיזון שאנחנו יוצרים, על ידי היחסים הלא נכונים שלנו זה עם זה, ובכך שלא משנים את גישתנו להתפתחות, אנחנו מפרים בצורה מאוד חמורה את האיזון הכללי בטבע. אנחנו מכניסים את חוסר האיזון של היחסים האנושיים בכל הטבע.

מתוך שיחה מיוחדת על האסון בכרמל והאיזון בטבע, 03.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
ללמוד לעבוד על פי התוכנית החדשה
סכנת התייצבות פרונטאלית מול הטבע
נקווה…

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest