דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / העיקר – לדעת להשתנות

העיקר – לדעת להשתנות

laitman_2010-02-02_3884-70.jpg

שאלה: האם זה יהיה נכון בכל פעם לדרוש מהחברים דרישות יותר ויותר גבוהות?

תשובתי: הכול תלוי בך. להעלות דרישות כלפי החברים, זה כמו להעלות דרישות כלפי הבורא, כלפי האור העליון שמשפיע על הכלי. יכול לקרות כך שהפעולה הנגדית שלהם תיראה לך מנוגדת לֵמה שאתה מצפה. צריך להבין, שאנחנו חיים בעולם שללא הפסקה מתקרב לגמר התיקון. "בקוראנו" בצורה נכונה נתונים עליו, נרגיש התקרבות עם האורות ונשתנה בהתאם אליהם. ולהשתנות לא "ביושר", אלא במחזוריות, בכך שעוברים שוב ושוב את חמשת מדרגות ההוי"ה.

יחד עם זאת, אינני יודע כיצד אני בדיוק צריך להשתנות. אך אני זוכר באופן קבוע שהבורא נותן לי יותר ויותר בכל פעם. "טוב ומיטיב", "אין עוד מלבדו" – הוא כל פעם גדל לפניי יותר ויותר. ואין זה חשוב מה אני מרגיש. אם כל רגע אני רוצה למצוא ולהחזיק אותו בשׂדה הראייה, אז אני משתוקק לכיוון הנכון. בסופו של דבר אני רואה שכל השלבים והמצבים מיועדים לגלות לפניי את השפעתו של הבורא, כדי שהוא באמת יהפוך להיות גדול בעיניי. וכך זה יהיה, אם אני יודע להשתנות.

זאת הסיבה שבספר "שמעתי", בעל הסולם מתחיל מהמאמר "אין עוד מלבדו". כך אנחנו צריכים לכוון ולייעד את עצמנו: האור מתגלה לנו יותר ויותר, ואנחנו צריכים למצוא את שביל הזהב. מצד אחד, "אין עוד מלבדו", "טוב ומיטיב", ומהצד השני, הרצון שלי שמנוגד אליו, ובאמצע אני בונה את היחס שלי לבורא, כדי לקבוע בתוכי את הנוסחה הזאת.

במקרה כזה, אני משתנה באופן קבוע. איך? – אינני יכול לשנות את הרצון וההרגשה שלי. הם מגיעים באופן טבעי, ואינני משקר לעצמי ביחס שלהם. העקרונות "טוב ומיטיב", "אין עוד מלבדו" גם כן קבועים. ובאמצע אני יכול לבנות כוונה וכל פעם לשנות, לשפר אותה, כדי להתאים את הרצון שלי עם גדלות הבורא. ה"מחיצה", ה"מתאם", עושה השלום בין שני הקטבים, נקרא "אמונה למעלה מהדעת". הודות לו אני מתקדם קדימה.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 03.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
בשׂדה הרצון הרוחני

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest