בציפייה לנס!

laitman_2009-09_2145_w-70.jpg

שאלה: אנחנו רואים שכתוצאה מכל המאמצים מתרחש הנס. מה צריך לעשות כדי שזה יקרה לנו?

תשובתי: צריך לרצות חזק שיקרה נס, לרצות כמו ילד קטן! אך נס קורה כתוצאה ממאמצים רבים. עליך לראות את המפלצת שניצבת מולך, האגו שלך, הוא מפריע לך ומסתיר ממך כל טוב. עליך לשנוא אותו! למרות שגדלת "על ברכי" פרעה, שיחקת עם "הכתר" שלו, היית נסיך אמיתי, היה לך הכול! אך כעת אתה שונא את האגו שלך שנאה עזה ואינך מסוגל להישאר בו. אתה מוכן להעמיד אותו תחת המכות ובכוונה חושף אותו למכות מצרים על מנת להתנתק ממנו.

ברגע שאנחנו מרגישים מכה, אנחנו מייד מנסים להתחבא, כיוון שאנחנו מזדהים עם האגו שלנו. אך אם תתנתק ממנו, אז תסכים שיכו בו, שיסבול! אתה זה לא הוא, אתה נמצא על ידו! אז תתחיל בהדרגה להתנתק ממנו, עוד ועוד קצת, עד שיעברו כל עשר המכות. אינך מזדהה עם האגו שלך למרות שהוא סובל מאד. רק כך אתה יכול להתעלות מעליו ולברוח משם.

בריחה זו כבר יציאה מהאגו, כשאתה כמעט התנתקת ממנו ונשאר רק קרום דק, אתה חותך אותו כדי להתנתק ממנו לגמרי ובורח אל תוך הלילה, אל תוך החושך. אך עד אז חייבים לעשות את החיתוכים הקודמים עד שאתה מגיע לאחרון, וכל זה בעזרת מכות מכוונות שעליך לעבוד בעזרתן.

העבודה היא לא להזדהות עם פרעה, הוא לעצמו ואתה לעצמך. נכון, אתה גדלת בביתו, אתה יצאת ממנו, אך זה לא אתה! עכשיו הוא הפך לאויב מושבע שלך. ואז עוזרים לך לברוח, זהו הנס. כך מתרחשים כל הנסים, אנחנו עובדים ומשקיעים מאמצים כדי להתנתק מהאגו ולהתעלות מעליו, ובסוף קורה הנס. כי את הנס עושה האור לאחר כל המאמצים שלך. אז נחכה לנס לאחר שעשינו עבודה טובה.

חג חנוכה שמח לכולכם!

מתוך שיעור על אגרת מ"ג של הרב"ש, 01.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
שיחה על "חנוכה"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest