דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לקחת את האור העליון כמחנך

לקחת את האור העליון כמחנך

laitman_2010-03-07_detsky-urok_9318-70.jpg

לשֵם מה אנחנו צריכים להתייחס טוב זה כלפי זה? – רק כדי להשׂיג דבקות עם הבורא, בשביל מה אני בא לקבוצה – רק למען הבורא. אם קיימות אצלי סיבות אחרות, אז אני אהיה כמו לקומוניסטים, שבנו את החברה העתידית ברוסיה למען עצמם, ולכן עד עכשיו עוד מחפשׂים מוצא מהתוצאות שקרו. ולתקן אותם הם יוכלו רק על ידי "צבת בצבת עשויה", על ידי קומוניזם נכון – על ידי חכמת הקבלה.

הבורא חייב להיות המטרה! אחרת מחכות לנו מכות נוראיות. הדוגמה לכך היא רוסיה, שם שהושקעו מאמצים עצומים, אמצעים, כספים, על זה דיברו בכל מקום: ברדיו, בטלוויזיה, בגני ילדים, בבתי ספר, בשירים, בהצגות, בכל מה שנעשה. הכול קראו רק לדבר אחד, בואו נתחבר ונהיה חברים! ותראו מה קרה. האדם לא קיבל כלום, הכול מייד נהפך לאגואיזם. למרות שזה נראה כל כך טוב, חינוך נכון, נחייה באחווה, כולנו יחד כמשפחה אחת.

אך אם בראש לא קיים הבורא שממנו מגיע האור שמשנה את האדם, אז מה התועלת במילים ריקות בלבד? הן אינן תואמות לעובדות הריאליות! ויוצא, שצריך להביא אותם לאדם בכפייה, על ידי עונשים, דיכוי, בכוח. ומזה עלינו להסיק מסקנות: מה זה חינוך נכון, שהוא שימושי לדברים הקטנים ביותר. לחנך ניתן רק על ידי דוגמה. ואינך מראה סתם דוגמה אישית שלך, כי אם הילד ילמד את ההתנהגות שלך אז זה אינו תיקון פנימי, הוא פשוט יחקה אותך. מחר הוא יראה דמות רעה, ויעתיק אותה גם כן. אך אם הוא תיקן את עצמו והבין, אז עד הרמה הזאת הוא כבר מוגן.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "גוף ונפש", 29.11.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest