דף הבית / קבלה ומדע / מציאות מדומה / שׂימו סרט על פי בקשת הצופים

שׂימו סרט על פי בקשת הצופים

שאלה: לא ברור מה זה רצון, כלי לאור?

תשובתי: בעולם סובבים אותנו רק כוחות. אם אני רוצה להרים טון אחד של מתכת, לכוח הזה של הכובד של טון אחד, אני חייב להשקיע מאמצים קצת יותר מטון אחד. יוצא, שישנם שני כוחות: כוח הכובד, כוח החומר, שהודות לו הוא קיים, והכוח שאיתו אני פועל עליו. אפילו פיזיקה רגילה כבר מכירה בכך שחלקיקי החומר בפני עצמם אינם קיימים, קיימים רק כוחות, איזה שהם גלים. ורצון ליהנות, חומר הבריאה, זה גם כן כוח.

כך אנחנו מגלים אותו, כך אנחנו מרגישים, כי הרי אנחנו מרגישים רק כוחות. למה אני מרגיש איזה חפץ: את הצבע שלו, הנפח, המשקל, הטמפרטורה? – כך אני מרגיש כוחות הפועלים על החיישנים שלי, ומציירים לי את החפץ בהתאם להרגשות שלהם. וחכמת הקבלה אומרת: כל מיליארדי הכוחות הממלאים את הבריאה, הם למעשה שני כוחות סך הכול: כוח הקבלה וכוח ההשפעה, זה כנגד זה. ואני, השלישי, באמצע ביניהם, צריך לבנות את עצמי משני הכוחות האלה, כמו הבורא. מהבורא מגיעים שני הכוחות האלה: חומר וכוונה, ומהם אני צריך ליצור את עצמי בהשתוות אליו.

סובבים אותנו רק כוחות שפועלים עלינו ומציירים לנו את תמונת העולם. אני עכשיו חי בסרט שמקרינים לי בפנים על החומר שלי. והתמונה הזאת מופיעה משילוב של כוחות, כמו שכוחות אלקטרומגנטיים מציירים תמונה על מסך המחשב. רק שהתמונה אצלי יותר איכותית, תלת-מימדית, חיה, מורגשת. אומרים שעוד מעט יהיה כזה סרט לייזר, אין בעיה ליצור כזה דבר, אם כל זה רק כוחות.

אך אנחנו כל כך התרגלנו לסרט שלנו, שנדמה לנו כמציאות. ברגע שאנחנו מתחילים אפילו במקצת להתרחק ולצאת ממנו, הכול מקבל משקל אחר. והעיקר הוא שאתה רואה שאתה יכול לשנות את הסרט הזה! רוצה לראות סרט אחר – בבקשה! הכוחות האלה בידיים שלך. זה מה שאנחנו לומדים בחכמת הקבלה.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "בית שער הכוונות", 28.11.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest