דף הבית / קבלה ומדע / מציאות מדומה / צילום רנטגן של ה"אגו" שלי

צילום רנטגן של ה"אגו" שלי

laitman_2009-12-23_2437-70.jpg

נדמה לנו שאנחנו נמצאים בעולם שחי, קיים ויציב, והכול בו קבוע למדי. אפילו איננו מעלים בדעתנו, שכל מה שאנחנו רואים ומרגישים זה יחסי ובלתי יציב. האנושות תמיד סברה שהעולם באמת קיים והאדם חי בו. הדעה הזאת קיבלה חיזוקים בכך שבני האדם ראו את כל מה שסובב אותם, את כדור הארץ, כוכבים, גלקסיות.

ולמרות שהאדם נולד, חי ומת, כל זה ממשיך להישאר במקומו, למרות שינויי הזמנים. כלומר כל מה שסובב אותנו, קיים מחוץ לנו. וכך אנשים חשבו במשך אלפי שנים. אך הנה מגיעה חכמת הקבלה והורסת לגמרי את היסוד שעליו התבססה התפיסה שלנו, מבלי להשאיר אבן על אבן. קודם כל, היא מסבירה שכל מה שאנחנו רואים לפנינו, נמצא לא מבחוץ אלא בתוכנו, ברצון שלנו.

יוצא, שאם אותם בני האדם שאני רואה לפניי, נמצאים בראש שלי, אז גם אני נמצא שם. חכמת הקבלה טוענת שזה נכון, וכל תפיסת המציאות שקיימת אצלנו עכשיו, היא שקרית. אומרים לנו, שכביכול בחלק האחורי של הראש נמצא מקרן שמקרין את כל המורגש, בתור דמויות שכאילו מתרחשות לפניי. ובאופן כזה אני רואה, כמו את הגוף שלי, כך גם את כל מה שנמצא מחוץ לו.

המקובלים מצהירים לנו על כך ברצינות רבה ומדגישים, שדווקא הודות לזה שאני מרגיש את הדברים בפנים ורואה אותם מבחוץ, אני יכול להשׂיג הכרה והשׂגה מיוחדים – גילוי הבורא. אני רואה כיצד כל רגע הכול מסביבי משתנה, מגיע לכלל תנועה. זה מתרחש בתיאום עם השינויים של התכונות שלי ומסמל שאני בעצמי מצייר את המציאות.

חכמת הקבלה אומרת לנו שחוץ מנקודה הנקראת "אני", כל שאר הדברים זה האור העליון, אור של אין סוף שבו אני שורֵה. לאור הזה קיימת תכונה אחת: השפעה ואהבה. ועל רקע האור הזה אני רואה את התכונות שלי, ההפוכות אליו. נדמה לי שמחוץ לי קיים עולם גדול שבו הכול נע, אך את כל זה מקרין הרצון שלי, האגו שלי, התכונות השונות שלו שבאופן כזה מראים את התמונה הפנימית שלי, כמו בצילום רנטגן.

האם אני יכול לשנות את המציאות? – כן, יכול, בתנאי שאני אשתנה בעצמי. וזה כבר דבר רציני ביותר. כלומר בחיים שלי קיימים משפחה, עבודה, העולם הגדול, ולמרות שאני רואה ומרגיש עד כמה אני בעצמי והכול מסביבי יסודי, בכל זאת בכוחות שלי לשנות את כל זה. כי אם אני אתחיל לשנות את עצמי, אז אני אשנה את העולם, מפני שהאדם הוא עולם קטן, והכול נמצא בתוכו, ומבחוץ קיים רק אור קבוע של עולם אין סוף. לכן, הכול תלוי באדם, ותפיסת המציאות שלי תלויה רק בי ולא במישהו אחר.

מתוך ההרצאה הפתוחה בבית "קבלה לעם", 23.11.2010

ידיעות קודמות בנושא:
משׂחק עם עצמי
שנה עצמך – שנה את העולם
המטריקס של המציאות שלנו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest