דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / חידוש קבוע של הכוונה

חידוש קבוע של הכוונה

שאלה: אם אני קורא את ספר הזוהר יחד איתכם דרך האינטרנט, מבלי להימצא פיזית בקבוצה, האם הוא משפיע עליי?

תשובתי: האם אתה באמת חושב שאם תשב על ידי ונתחבק, אז תפיק תועלת רבה יותר? הכול תלוי באיחוד הלבבות ולא במרחקים. אדם הנמצא רחוק, יכול להיות בדאגה והתפעלות גדולות יותר, שזה אומר שכדאי לו להישאר דווקא שם. כאן חשוב, עד כמה האדם יכול להרגיש את עצמו אחראי כלפי אחרים בפעולותיו. עלינו עוד לשפר הרבה, בזה שבכל יום מוסיפים לכוונה שלנו עמקות חדשה, גבול חדש.

אני לא סתם רוצה לבנות קשר עם האחרים, אלא להיות אחראי כלפיהם. כי אם אני לא אחשוב על המטרה ולא אשתוקק אליה, אז גם הם יאבדו את ההשתוקקות הרוחנית. זה רע אפילו במובן האגואיסטי: חוסר מעשׂ שלי, כשמשתקף בהם, חוזר אליי במענה שלילי.

וחוץ מזה, אני עושה את זה למען הערבות שלנו. לשם מה אנחנו צריכים ערבות? – כדי לגרום נחת רוח לבורא. בזה שאנחנו מחדשים את הקשר ההדדי בינינו, אנחנו מגלים בו את תכונת ההשפעה הכללית, מגלים את הבורא, ובכך גורמים לו נחת רוח. העניין הוא, שתכונת ההשפעה זה לא רק אהבת חברים, זה לא מוגבל רק ליחסים ההדדיים שלנו. מסתתר בה גם מי שנתן לנו את התכונה הזאת, את הרצון הזה. בשיתוף ובאחדות שלנו אנחנו מגלים עוד שכבה, את הבסיס והיסוד של האחדות, את הסביבה שלה. וזהו הבורא, הסיבה ההתחלתית לכל מה שאנחנו חושבים ומרגישים בתוכנו.

לכן הכוונות שלנו צריכות להיות מורכבות יותר ולהפוך לצירוף (קומפלקס) יחיד, הכולל את ישראל, התורה והבורא. והצעד הראשון לקראת זה, הוא לתאר לעצמי את הדרך אל החברים דרך חמישה עולמות. כשאני מגיע אליהם, אני אשׂיג את האין סוף. את הציור הזה אנחנו נשלים בהדרגה ונצבע אותו בצבעים ובפרטים חדשים.

מתוך שיעור על הקדמת ספר הזוהר, 23.11.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest