זינוק נמוך

שאלה: אני נמצא בירידה מסיום כנס "קבלה לעם" העולמי. אני פוחד שאבדה לי ההשתוקקות להשפעה. אני עובד בקבוצה, אבל מרגיש שזה לא עוזר ואולי אפילו מפריע. אני חושב על עזיבה, רק כדי לגלות שוב את הרצון. האם זה נכון ?
תשובתי: איזה רצון אתה תגלה אם תעזוב? רצון ללכת לפאב או לכדורגל? את הנחיצות לרוחניות אנחנו מקבלים רק מהסביבה. אם אתה עוזב אותה, אתה תלך בדיוק לכיוון ההפוך.
נאמר על גילוי האגואיזם: במקום שצדיקים הולכים, הרשעים נופלים. וזוהי הדילמה שלך: להפוך להיות צדיק או רשע.
ההסתרה שבאה לאחר הכנס, גילתה בך רצון אגואיסטי חדש וחזק המיועד לעבודת התיקון. ואתה רוצה לברוח מהעבודה הזאת, במקום לקחת התחלה וזינוק חדשים דווקא מאיפה שצריך.
אנחנו תמיד מתקדמים "מהניגודיות", מגילוי רצון ליהנות מקולקל חדש. במקום הזה צריך רק לזהות את הקשר עם המטרה. החלק המקולקל הזה למעשה לא מבדיל אותי בכלל מהמטרה, אלא להיפך, נותן לי הזדמנות להתקדם קדימה, אם אני אמשוך אותו לתיקון.
אמנם לפי מהלך העניינים אני מרגיש הרגשות רעות, חושך וחוסר אונים. מגיעים כבדות וחוסר אכפתיות, כל הדיבורים הלוהטים כָבים. אז מה לעשות ?כיצד לא לברוח ?- כאן יעזור ההרגל, ההתחייבות, הסדר הקבוע. המאמצים שלי, פרוטה לפרוטה, מצטברים לחשבון גדול. מה שלא יהיה, אסור לרדת מהדרך.

מתוך שיעור על הקדמת ספר הזוהר, 21.11.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest