דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / המטרה אינה באמצע הדרך

המטרה אינה באמצע הדרך

שאלה: מה למעשה מחבר אותנו, האמונה בטוב ומיטיב, האידיאל הזה בפני עצמו?

תשובתי: האור הוא שמחבר אותנו. שום אידיאלים שלנו, שום דבר שנוצר על ידינו לא יפעל. רק אם אנחנו מבקשים מהאור לחבר אותנו, אז הוא יבצע. פעולה פשוטה אחת, כן או לא. רק האור! אנחנו מסוגלים רק להשיג בקשה נכונה, וגם זה בעמל רב. זוהי האפשרות היחידה שלנו, לברר את המצב שלנו, להבין מה טוב ומה רע, להכין את עצמנו בצורה נכונה למדרגה הבאה, למצב של יותר השפעה, איפה שאנחנו מחוברים יותר חזק בינינו, ולבקש מהאור להביא לנו את כוח ההשפעה.

אך כשאנחנו משתוקקים להתחבר בינינו, אנחנו צריכים לראות את החיבור שלנו כאמצעי ולא כמטרה, כדי להשפיע לבורא. אל תשכחו את בעל הבית! כי בסיכומו של דבר, אם אתה כל הזמן חושב על התיקון שלך, על התכונות הלא מתוקנות שלך, אם אתה שקוע בזה כל היום: "אני חייב להתחבר עם החברים !למה אנחנו לא מאוחדים?! אני הוא זה שלא מתוקן או הם?", לשם מה אתה עושה זאת? – אתה שוכח את המטרה וחושב רק על מחצית העבודה! אתה צועק, מתרוצץ, אך דואג רק לאמצעים. אז מה אתה רוצה?…

אנחנו שוכחים שעל ידי החיבור שלנו אנחנו חייבים להשיג השפעה לבעל הבית. קיים בורא, ואנחנו צריכים להגיע לכזה מצב שנוכל להשפיע לו, לבצע כאלה פעולות, כדי שהוא ייהנה מאיתנו. לשם כך אנחנו מתחברים. סוף מעשה במחשבה תחילה. אתה תמיד חייב לגלות את הדרך שלך מהנקודה הסופית שלה. כך מתכננים הכול. תברר בדיוק מה אתה רוצה לקבל בסוף. אחר כך תתחיל לרשום, אילו שלבים חייבים לבוא קודם לֵמָה שאתה צריך, אילו כוחות, כספים, ידע, ציוד. ואנחנו צועקים עבור מחצית הדרך, כאילו זה הכול…

זה חשוב מאוד, כי הרי אחרת איננו משיגים אפילו את מחצית הדרך. למה? – משום שאת האור אנחנו מקבלים מהנקודה הסופית, מאותו הבורא. לכן איני יכול עכשיו להעמיד לפניי כמטרה את מחצית הדרך. אני יכול רק לקחת כמטרה מידה קטנה של עבודה: אני רוצה להשיג חיבור בינינו ב-10 גרם, כדי לגרום לבורא 10 גרם של תענוג. טוב! אז יש לך פעולה שלמה: ראש, תוך, סוף. זה פועל. אך אם אתה אומר: "אני רוצה להשקיע את כל הכוחות, כדי להתחבר עם הקבוצה!". אתה לא תקבל שום דבר, משום שזה רק מחצית. לכן בעל הסולם מסביר במאמרו, שישראל (המשתוקקים אל הבורא), תורה (האור) והבורא חייבים להיות בכל מצב, אחרת אתה סוטה מהדרך ולא הולך אל המטרה. ולכן סוף מעשה חייב להיות במחשבה תחילה.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 21.11.2010

 

4 comments

  1. כן,כולנו רוצים להשפיע לבעל הביית ולהגיע לדבקות.אחרת מי היה בכלל מוכן לעבודה הזאת?!. שהרי ללא הבורא,נראה לי שאדם לא היה משקיע דקה מחייו! והבורא מצידו נתן לכל אחד "משהו קטן",ועכשיו אנחנו משקיעים ומנסים ולא מבינים שזה לגמרי תלוי בו,בבורא! ואין לנו ברירה אלא להמשיך….!!!
    בהצלחה לכולם!

  2. אני לא מצליחה לתפוס את ההבדל בין האור לבורא. תעזור לי?

  3. אלואי שכל מעשי יהיו במחשבה תחילה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest